دیدار دبیر و اعضای ستاد نکوداشت برترین‌های تبلیغ حوزه‌های علمیه با معظم له

دیدار دبیر و اعضای ستاد نکوداشت برترین‌های تبلیغ حوزه‌های علمیه با معظم له


دبیر و اعضای ستاد نکوداشت برترین‌های تبلیغ حوزه‌های علمیه روز دو شنبه با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد نکوداشت برترین‌های تبلیغ حوزه‌های علمیه، ضمن قدردانی از اقدام پسندیده این ستاد، اظهار داشتند: حوزه علمیه در امر منبر و خطابه چه در مساجد و چه در صدا و سیما، افراد ارزشمند فراوانی دارد که اهل مطالعه و دارای ذوق و سلیقه هستند.‌

ایشان نکوداشت برترین‌های تبلیغ را موجب تقویت انگیزه خطابه و دلگرمی خطبای جوان ارزیابی کردند و فرمودند: این برنامه موجب می‌شود خطبا با انگیزة بهتری کار خود را انجام دهند و افراد جوان و تازه کار احساس می‌کنند تنها نیستند و خدمات آنها مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
معظم له، پیش‌کسوتان اهل خطابه و منبر را دارای تجارب گرانقدر و با ارزشی عنوان کردند و توضیح دادند: تجارب پیش‌کسوتان نباید از بین برود. در گذشته برخی خطبا اهل سخن و اهل قلم بودند، لذا تجربیات خود را مکتوب کرده و به یادگار گذاشتند. ولی بعضی نیز تنها اهل خطابه هستند نه اهل قلم. مسئولین باید تجربیات این افراد را به صورت پرسش و پاسخ و خاطرات جمع‌آوری کنند. طلاب جوان نیز علاوه بر مطالع شخصی از منابر این شخصیت‌ها بهره ببرند. زیرا قسمت مهم منبر مهارت‌های تجربی است.
ایشان در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز صدا و سیما در فرهنگ سازی، خواستار نظر سنجی سازمان درباره نوع برنامه‌های مذهبی و شناسائی نقاط قوت و ضعف آنها شدند و تاکید کردند: هدف برنامه‌های مذهبی تاثیرگذاری در مردم است. ما باید نظر آنها راجلب کنیم. باید روش کار را از خود مردم گرفت. محتوای آن هم سنت اهل بیت ـ‌ع‌ـ قرآن و آموزه‌های دینی است.
در ابتدای این دیدار، دبیر ستاد نکوداشت تبلیغ از شناسائی و تقدیر از 300 مبلغ و تقدیر ویژه از 40 مبلغ کشوری خبر داد. حجت الاسلام اسکندری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد نکوداشت برترین های تبلیغ اظهار داشت: ستاد نکوداشت، مبلغین را به 12 گروه تقسیم کرد که امسال دو گروه پیش‌کسوتان منبر و خطابه و مبلغین عرصه صدا و سیما مورد تجلیل قرار خواهد داد.
وی با بیان اینکه برای شناسائی افراد، نزدیک به شش ماه تلاش صورت گرفته است یاد آور شد: در عرصه پیش‌کسوتان ابتدا باهمکاری سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، صدا و سیما و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم 250 مبلغ شناسائی شدند. در مرحله دوم 70 نفر انتخاب و در نهایت 11 نفر از کسانی که دارای سنین بالاتر و سابقه تبلیغی بیشتری بودند، به عنوان پیش‌کسوت برای تجلیل ویژه برگزیده شدند.
دبیر ستاد نکوداشت برترین های تبلیغ تأکید کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری طی مراسمی که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار خواهد شد 300 نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برچسب ها :
captcha