دیدار اعضای کنگره غدیر با معظم له

دیدار اعضای کنگره غدیر با معظم له


آیت الله العظمی مکارم شیرازی شنبه در دیدار اعضای کنگره غدیر گسترش خدمات رفاهی و فرهنگی را با نام غدیر خواستار شدند.ایشان در ‌دیدار اعضای کنگره غدیر با تقدیر از برپایی آن، اظهار داشتند: علی ـ ع ـ در طول تاریخ مظلوم بوده و همچنان مظلوم است. نهج‌البلاغه با آن محتوای عجیب و عظیم متأسفانه آن بازتابی که در جهان اسلام و حتی بیرون باید داشته باشد، ندارد.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی مطرح کردن غدیر و آشنایی مردم با حضرت علی ـ ع ـ را گامی مهم برشمردند و افزودند: در این زمان که حکومت اسلامی برقرار است و موفقیت‌های زیادی داشته است، دشمنان هم برخواسته‌اند برای مخالفت چه از غیر مسلمانان و چه کسانی که نام اسلام به خود نهاده‌اند مانند وهابیان خشن و خون‌خوار سبب می‌شود فعالیت‌های ما بیشتر شود.

ایشان با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده‌ در مورد غدیر نباید محدود به حوادث روز غدیر و شخص حضرت علی ـ ع ـ باشد، تصریح کردند: هدف کیان تشیع و شیعه باشد. نقطه شروع غدیر باشد. اگر دایره فعالیت روی جهان تشیع قرار گیرد و حتی جهان اسلام می‌توان هر ساله به بهانه غدیر برنامه‌های فراوانی داشت که نتیجه‌ آن باعث زنده شدن مکتب اهل بیت ـ ع ـ می‌شود.
معظم له تلاش همه دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای غدیر متناسب با فعالیت‌هایشان را مد نظر قرار دادند و گفتند: شهرداری‌های می‌توانند در سراسر کشور خیابان‌هایی را به نام غدیر و اسامی دیگر که متناسب با آن است درست کنند. حتی در مسایل رفاهی نیز بسیار مناسب است که اموری چون ازدواج جوانان، خانه‌های یتیمان و کمک به دردمندان با عنوان خدمات غدیر ذکر شود. ایشان افزودند: در کنار نام حضرت علی ـ ع ـ بیماری مردم درمان می‌شود، جوانشان ازدواج می‌کند، جهیزیه دختری تکمیل می‌شود و مشکلاتی حل می‌شود، و این باعث ترویج و ماندگاری غدیر می‌شود.
ایشان در پایان با انتقاد از بعضی سخنرانی‌ها، نگارش‌ها و فعالیت‌های غلو‌آمیز در مورد حضرت علی ـ ع ـ تأکید کردند: این دقیقاً دشمنی با غدیر است و ارزش آن را از بین می‌برد. این بهانه‌ای می‌شود به دست دشمنان تا بگویند شما علی‌پرست هستید و تمام حرکات ما را زیر سؤال ببرند. از این رو باید تمام کتاب‌ها، اشعار و مقالات را کنترل کرد در برابر انحراف هشدار داد.

برچسب ها :
captcha