دیدار سردار قالیباف فرمانده کل نیروی انتظامی و تعدادى از فرماندهان با معظم له

دیدار سردار قالیباف فرمانده کل نیروی انتظامی و تعدادى از فرماندهان با معظم له


روز گذشته و به مناسبت هفته بزرگداشت نیروی انتظامی، سردار قالیباف فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از فرماندهان این نیرو با آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى دیدار نمودند. در این دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به خدمات و جانفشانی های نیروی انتظامی فرمودند:‌

در نیروى انتظامى در این سال هاى اخیر تحول چشمگیرى پیدا شده است نسبت به سابق هم مردم راضى تر هستند هم احساس امنیت بیشترى مردم مى کنند و هم رابطه مردم با نیروى انتظامى بیش از سابق است ولى این به معناى این نیست که در همین جا بایستیم و جلو نرویم، معظّم له با بیان این مطلب که چیزى که خیلى مردم این روزها شکایت از آنها دارند و براى ما مى گویند، مسئله مفاسد اخلاقى است فرمودند: مسئله عروسى ها و جشن هاى عروسى در بعضى جاها به یک مرکز فساد تبدیل شده است. و به نظر مى رسد یک مسئله اى است پیش بینى شده طراحى شده براى این که مفاسد را مخصوصاً در میان جوانان زیاد کنند و باید تا آن مقدار که سهم شما است در این مسئله جدّیت نشان دهید.

ایشان با تأکید بر اهمیّت برخورد با مسئله مواد مخدّر فرمودند: اینها توطئه دشمن است یک مسئله سیاسى، نظامى، اجتماعى است و نمى توان این مسئله را ساده گرفت.

معظّم له با اشاره بر قانون و قانونمدارى فرمودند: اگر یک طرف عدّه اى قانون را پشت سر هم بشکنند و از طرف دیگر شعار قانونمدارى سردهیم نمى شود انتظار داشت قانون شکن هر کارى دلش خواست بکند و از این طرف هم به دیگران بگوییم قانونمدار باشید، این را باید فکرى برایش کرد.

ایشان معضل دیگر اجتماع را مسئله فرهنگ رانندگى برشمرده و فرمودند:

فرهنگ رانندگى در کشور ما فرهنگ پائینى است، براى عدّه اى چراغ قرمز مطرح نیست، در حالى که گذشتن از چراغ قرمز و رعایت نکردن قوانین راهنمایى و رانندگى حرام شرعى است، اینها باید از طرق مختلف مانند رسانه هاى عمومى صداسیما و... آموزش داده شود من معتقدم فرهنگ حاکم بر ترافیک یک کشور آئینه اى است براى کل فرهنگ آن کشور، این آیا سبب نمى شود که یک برنامه ریزى فرهنگى مفصّلى بشود.

معظّم له در خاتمه با اشاره به مسئله رفتن مردم به صورت قاچاق به عتبات فرمودند: من با صراحت گفته ام حرام است نروید، اگر مى روید نمازتان را جمع بخوانید، زیرا هم خطرناک است، و هم خلاف قانون اسلامى است، ما مخلص امام حسین(علیه السلام) هستیم، انشاء الله کار درست شود و همه با هم مشرّف شویم اگر مى گوییم نه، نه این است که با زیارت امام حسین مخالفت کنیم مى خواهیم ارشادشان کنیم، ولى به هر حال شما هم کارى کنید که مردم بتوانند از طریق قانونى از مرز خارج شوند و به زیارت بروند.

یادآوری می شود که در ابتدای این دیدار، سردار قالیباف با عرض تبریک ایام خجسته میلاد امام عصر(عج) گزارشی از عملکرد این نیرو طی سال گذشته را خدمت معظم له ارائه کردند و با تشریح آمار مربوط به کاهش میزان جرم و جنایت، برنامه های این نیرو را در زمینه ادامه این روند تبیین نمودند.

برچسب ها :
captcha