دیدار آقاى حاجى وزیر آموزش و پرورش با آیة الله العظمى مکارم شیرازى مدظله

دیدار آقاى حاجى وزیر آموزش و پرورش با آیة الله العظمى مکارم شیرازى مدظله


معظّم له در این دیدار با اشاره به اهمیّت و حساسیّت آموزش و پرورش و اثر تأثیرگذارى آن در حال و آینده کشور فرمودند در شرایط خاصّ زمانى و مکانى قرار داریم که مورد هجمه، و تحقیر و تخریب از خارج و برخى افراد از داخل قرار داریم.‌

در برابر این تهدیدات مهمترین سپر دفاعى مذهب و دیانت است یعنى آن چیزى که آنها ندارند و از آن مى ترسند. در دوران جنگ دین و مذهب بود که سبب پیروزى ما شد، و اگر خداى نکرده مشکلى براى کشور پیش آید از دین و مذهب استفاده خواهیم کرد و پایه گذارى مذهب در دست شماست.

ایشان با تأکید بر این مطلب که: غربى ها تمام نیروى خود را بسیج کرده اند تا جوانان را از دین جدا کنند فرمودند: براى حفظ مملکت باید این سپر دفاعى را حفظ کرد.

آیت الله العظمى مکارم شیرازى اظهار داشتند در شرایط کنونى مسائل سیاسى ما گرفتار بیمارى گردیده، مسائل اصلى مملکت رها شده و مسائل فرعى سبب جنگ رسانه ها و جناح ها شده است در این شرایط آموزش و پرورش نباید سیاسى شود و باید برکنار از امواج سیاسى باشد. این جوانان هستند که فرهنگ و آبروى کشور را حفظ مى کنند دست هایى هستند که سعى مى کنند آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حتّى حوزه را سیاسى مى کنند منتهى بافت حوزه به گونه اى است که این امواج در آن تأثیرگذار نیست ایشان فرمودند: آموزش پرورش و دانشگاه ها باید ارتباط تنگاتنگى با حوزه داشته باشند همه مراکز علمى هستند اگر جو، سیاسى این چنین نبود حاضر بودم سالى چند بار به دانشگاه بروم و با دانشجویان ارتباط برقرار کنم چه اشکالى دارد که یک مرجع با دانشجویان در ارتباط باشد.

معظّم له ادامه دادند: آموزش و پرورش یک مرکز مقدّس است، مسجدروها در مدارس تربیت مى شوند.

ایشان در پایان ضمن انتقاد نسبت به برخى مطالب کتب درسى خاطرنشان کردند: مشکل کتب درسى تنها مربوط به کتب تعلیمات دینى نیست باید مراقب کتاب هاى غیر دینى نیز بود باید تمامى کتب درسى داراى پیام باشند.

برچسب ها :
captcha