مسؤولین باید نسبت به حفظ آبرو، حیثیت و موقعیت قم اهمیت بیشترى دهند

مسؤولین باید نسبت به حفظ آبرو، حیثیت و موقعیت قم اهمیت بیشترى دهند


قم اکنون نقش مؤثرى در حفظ اسلام و تشیع و نظام دارد، لذا باید مراقب بود تا آسیب پذیر نشود.‌

آیة الله العظمی مکارم شیرازى در درس خارج فقه خود، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(علیها السلام) اظهار امیدوارى کرد که بتوانیم تحت توجهات دختر حضرت موسى بن جعفر(علیه السلام) به خدمات دینى و خدمت به مردم را هر چه بهتر ادامه دهیم.

ایشان افزودند: از نظر دشمن یکى از مراکز حساس و فعال براى شیطنت و فساد، شهر قم است.
آیة الله العظمى مکارم شیرازى در ادامه شهر قم را زادگاه و خاستگاه انقلاب توصیف کرد و گفت: قم اکنون نقش مؤثرى در حفظ اسلام و تشیع و نظام دارد، لذا باید مراقب بود تا آسیب پذیر نشود.
معظم له با اشاره به روایتى از امام صادق(علیه السلام) بر اهمیت و جایگاه حرم حضرت معصومه(علیها السلام) و شهر قم، تأکید کردند: به همان نسبت که قم عظمت دارد و پایگاه تشیع است، به همان اندازه برنامه ریزى دشمن براى آلوده کردن قم بیشتر از جاهاى دیگر است و طبق گزارشات بودجه هاى خاصى براى ایجاد فساد در قم و آلوده کردن جوانان قم از سوى دشمنان اختصاص داده شده است.
ایشان در ادامه با ذکر حدیثى از امام صادق(علیه السلام) درباره مشکل بعضى از جوانان قم به جهت فساد والدین، افزودند: باید در خانواده ها تربیت اسلامى و قرآنى صورت گیرد، در غیر این صورت فساد در کمین آنان خواهد بود.
ایشان تأکید کردند: مسؤولین رسانه ها، انجمن هاى ناصحین، نیروى انتظامى و به خصوص قشر روحانیت در این زمینه مهم باید فعالیت هاى فرهنگى بیشترى داشته باشد تا نقشه هاى دشمن نقش بر آب شود.
معظم له بر لزوم هماهنگى آموزش و پرورش قم و روحانیون در مراقبت از جوانان تأکید کردند و گفتند: باید روحانیون اسلام شناس با حضور در مدارس و کلاس هاى درس نسبت به نقشه هاى دشمنان هشدار و آگاهى داده، و جوانان را با مراکز فعال فرهنگى اسلامى آشنا کنند.
ایشان در پایان از تمام علما، طلاب، خطبا و مسؤولین خواست تا بر حفظ آبرو و حیثیت و موقعیت قم بیشتر تأکید کنند.

برچسب ها :
captcha