داروى تمام مفاسد دنیا فقط ایمان است

داروى تمام مفاسد دنیا فقط ایمان است


دنیاى امروز ما طوفانى تر از هر زمانى است و سه طوفان مهم در این دنیا وجود دارد. اول طوفان مفاسد اخلاقى که به گزارش موثقین 17 هزار کانال تلویزیونى به وسیله ماهواره قابل دریافت است که غالب آنها فاسد و مفسد و آلوده است و تعداد بسیار کمى از آن براى مسائل علمى و تحقیقى به کار مى رود و اکثر آن سبب متلاشى شدن خانواده و انحراف جوانان است.‌

حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى در اولین روز شروع درس خارج فقه خود بعد از ماه مبارک رمضان ضمن آرزوى موفقیت براى تمام طلاب در ادامه بحث خود فرمودند: دنیاى امروز ما طوفانى تر از هر زمانى است و سه طوفان مهم در این دنیا وجود دارد. اول طوفان مفاسد اخلاقى که به گزارش موثقین 17 هزار کانال تلویزیونى به وسیله ماهواره قابل دریافت است که غالب آنها فاسد و مفسد و آلوده است و تعداد بسیار کمى از آن براى مسائل علمى و تحقیقى به کار مى رود و اکثر آن سبب متلاشى شدن خانواده و انحراف جوانان است.

معظم له افزودند: طوفان دیگر، طوفان اقتصادى است که عده اى جهانخوار روى سرمایه هاى دنیا سفره پهن کرده اند و مى خواهند همه آنها را ببلعند در حالى که جماعت زیادى از دنیا زیر خط فقر زندگى مى کنند. طبق آمار، دهها میلیون نفر گرسنه مى خوابند، اضافه بر این میلیونها بیمار به واسطه فقر درمان نمى شوند و از بیمارى جان مى دهند، کودکان زیادى بر اثر سوء تغذیه از دنیا مى روند. تورم و کمبود دنیا را در مشکلات عظیمى قرار داده این در حالى است که ثروتمندان غربى حیرانند که با ثروت کلان خود چه کنند!

ایشان در ادامه فرمودند: طوفان سوم جنگ و جنگ طلبان است که عده اى از غارتگران دنیا که درآمدشان از جنگ است، باید در دنیا جنگى به راه بیندازند تا سلاحهاى مرگبار خود را به فروش برسانند تا منافعشان تأمین گردد و سلاحهاى گرانقیت که یکى از آنها هواپیماهائى که دهها یا صدها میلیون دلار ارزش دارد با یک موشک متلاشى مى شود و درآمد آن به جیب این گروه از خدا بى خبرها مى ریزد.

این مرجع تقلید افزودند: الان آنهائى که در امریکا بر طبل جنگ مى کوبند انسان نمایانى هستند که عارى از وجدان و عواطف انسانیند و به خاطر منافع شخصى رحم به هیچ کس نمى کنند.

در مقابل این طوفانها چه پناهگاهى داریم؟ به یقین پناهگاهى نیست جز خدا و تعلیمات انبیاى الهى مخصوصاً تعلیمات پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله). این تعلیمات است که مى تواند صلح و عدالت و فضائل اخلاقى و ارزشهاى انسانى را به مردم طوفان زده جهان به ارمغان بیاورد.

داروى بیمارى هاى دنیاى امروز فقط در تعلیمات انبیاء و اصول اخلاق برگرفته از وحى آسمانى است و سعى کنیم تمام شئونات اسلامى را در تمام مراحل زندگى اجتماعى و فردى رعایت کنیم تا گرفتار این طوفانها نشویم به امید آن روزى که صلح جهانى تمام دنیا را فرا گرفته باشد.

برچسب ها :
captcha