معظم له با تبیین جایگاه انفاق در متون دینی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) تجلیل کردند

معظم له با تبیین جایگاه انفاق در متون دینی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) تجلیل کردند


باید اگر مالی را انفاق می کنیم از بهترین و آن چه را که دوست داریم باشد و در این راه می توان از علم و دانش، آبرو، اموال و هر آن چه که برای ما دارای ارزشی است، انفاق کنیم تا مورد رضایت درگاه حق قرار گیرد.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در ادامه جلسات تفسیر قرآنی خود در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با توجه به آیات سوره نور ابراز داشتند: انفاق و بخشش یکی از ارزش مندترین و بهترین اعمال نزد خداوند است.

معظم له با اشاره به آیه 219 سوره نور مبنی بر انفاق در راه خدا اظهار داشتند: باید اگر مالی را انفاق می کنیم از بهترین و آن چه را که دوست داریم باشد و در این راه می توان از علم و دانش، آبرو، اموال و هر آن چه که برای ما دارای ارزشی است، انفاق کنیم تا مورد رضایت درگاه حق قرار گیرد.

ایشان، ادامه دادند: انفاق باید در پنج مورد صورت گیرد که پدر و مادر، نزدیکان، یتیمان، مساکین و در راه ماندگان از گروهایی هستند که انفاق به آن ها تعلق می گیرد.

معظم له با قدردانی از برنامه کمیته امداد برای تحت تکفل قرار دادن یتیمان توسط مردم جامعه اظهار داشتند: این برنامه بسیار خوبی است که در سال های اخیر از سوی کمیته امداد آغاز شده است و مردم از این راه می توانند به یتیمان کمک کنند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با توجه به این که برخی با وجود اموال فراوان بازهم انفاق نمی کنند، تاکید کردند: این نوعی، بخل است که با وجود اموال فراوان و نیاز نداشتن به آن باز هم در راه خدا انفاق نمی کنند در حالی که مردم باید از بهترین های خود در راه خدا انفاق کنند.

معظم له در ادامه اظهار داشتند: برخی تنها به زراندوزی و تجمل پرستی می پردازند که نمونه های آن در جهان بسیار هستند و نمی دانند اموال خود را چگونه مصرف کنند.

ایشان در پایان تاکید کردند: این زراندوزان و تجمل پرستان دیوانگانی هستند که خود نمی دانند چه رفتاری از آن ها سر می زند حتی با مال و اموال خود افراد دنیا را می خرند و رییس جمهور دلخواه شان را تعیین می کنند.

برچسب ها :
captcha