در جهان اسلام نباید رابطه‌ها حاکم بر ضابطه‌ها باشد

در جهان اسلام نباید رابطه‌ها حاکم بر ضابطه‌ها باشد


در جهان اسلام نباید رابطه‌ها حاکم بر ضابطه‌ها باشد. امیرالمؤمنین(علیه السلام) دربرخورد با برادر خویش، عقیل به ما ثابت کرد که نباید رابطه‌ را بر ضابطه مقدم کنیم.‌

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در درس اخلاق امروز، چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت ماه با اشاره ضرورت رفتار یکسان قاضی نسبت به دو طرف دعوا اظهار داشتند: به استناد روایات اسلامی قاضی باید حتی در نگاه کردن به دو طرف دعوا عدالت را رعایت کند و نباید کوچکترین فرقی بین آن‌ها بگذارد.
ایشان در ادامه فرمودند: در جهان اسلام نباید رابطه‌ها حاکم بر ضابطه‌ها باشد. امیرالمؤمنین(ع) دربرخورد با برادر خویش، عقیل به ما ثابت کرد که نباید رابطه‌ را بر ضابطه مقدم کنیم.
معظم له اظهار امیدواری کردند که آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) به طور مرتب از صدا و سیما و رسانه‌ها تبلیغ شود و اقشار جامعه به آن پایبند باشند.
ایشان در ادامه به طرح امنیت اجتماعی و مبارزه با بدحجابی اشاره کرده و افزودند: بر اساس گزارش‌های رسیده این کار تاکنون آثار مثبت خوبی در پی داشته است، از این رو باید از دست‌اندرکاران این طرح قدردانی کرد.
معظم له خواستار اجرای طرح امنیت اجتماعی در شهر قم شدند و اظهار داشتند: هرچند ظاهر این شهر مقدس خوب است، ولی براساس گزارش‌های رسیده، در شب‌های چهارشنبه و جمعه افرادی با وضع ظاهری نامناسب برای آلوده کردن فضای قم به این شهر می‌آیند، از این رو باید عوامل پشت پرده این ناامنی‌ها شناسایی و معرفی شوند.
ایشان در پایان با تذکر به سازمان حج و زیارت خاطرنشان کردند: برخی از دختران و زنانی که برای حج مشرف می‌شوند در عربستان سعودی با ظاهر نامناسب خود سبب شده‌اند تا گروهی از سخنرانان این کشور به تبلیغات منفی برضد ایران و مذهب شیعه بپردازند، برای همین سازمان حج و زیارت باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشد.

برچسب ها :
captcha