ضرورت گسترش و عمق بخشی فرهنگ مهدویت

ضرورت گسترش و عمق بخشی فرهنگ مهدویت


وظیفه ما مبارزه با دجالانی است که با حقه‌بازی و نیرنگ، مدعی ارتباط با ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند.‌

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در جمع زایران مسجد مقدس جمکران با اشاره به وضعیت این مسجد مقدس در سال‌های پیش فرمودند: در شصت سال گذشته، مسجد مقدس جمکران از چند صد متر تجاوز نمی‌کرد و اکثر زوار آن جمعی از طلاب بودند که با پای پیاده به زیارت مشرف می‌شدند.

معظم له افزودند: در سال‌های اخیر، رویکرد گسترده‌ مردم و جوانان را به برنامه‌های مربوط به حضرت ولی عصر (عج)، شاهد هستیم. گسترش چشمگیر فضای مسجد مقدس جمکران نمونه‌ای از این جهش می‌باشد که نشان‌دهنده ایجاد فرهنگ مهدویت است. تا جایی که در بیش از چهل کشور اسلامی و غیر اسلامی در این اعیاد مراسم جشن برپاست.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی گسترش و عمق بخشی فرهنگ مهدویت را وظیفه عاشقان و دلسوختگان آن امام (ع) دانسته و تصریح کردند: جهان امروز متوجه شده است که دموکراسی غرب به وضوح امتحان خود را پس داده است. دموکراسی از نظر غربیان، چیزی است که حافظ منافع آنها باشد و ما حقوق بشر آنها را در عراق، فلسطین و افغانستان دیده‌ایم.

ایشان تأکید کردند: با توجه به اینکه با ظهور قائم آل محمد (ص) جهان پر از عدل و داد می شود، سخنرانان و خطیبان باید به شبهاتی که درباره ظهور آن حضرت در بین جوانان وجود دارد پاسخی کامل و جامع بدهند.

معظم له با بیان اینکه یکی از شبهات مهم درباره ظهور حضرت ولی عصر (عج) وضعیت علم و تکنولوژی در جهان می‌باشد عنوان نمودند: طبق روایات و احادیث معتبر، با ظهور آن حضرت 25 مرحله به 2 مرحله کنونی پیشرفت جهان افزوده خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: در زمان آمدن ولی عصر (عج) عمق فهم چشم‌ها و گوش‌ها افزوده می‌شود، تا جایی که در هر جای جهان قادر به دیدن آن بزرگوار هستیم. همچنین افزایش قدرت مؤمنان در سیطره حکومت آن امام نشان می‌دهد که جهان بیش از پیش به پیشرفت علم و اخلاق خواهد رسید.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در پایان خاطر نشان کردند: وظیفه ما مبارزه با دجالانی است که با حقه‌بازی و نیرنگ، مدعی ارتباط با ولی‌عصر (عج) هستند. دست اجانب و دشمنان دین، در این ادعاها در کار است. جوانان باید بیشتر از قبل به آگاهی برسند و به امام زمان (عج) که سال‌هاست غریب و ناشناس می‌باشند یاری رسانند.

برچسب ها :
captcha