مجامع بین المللى چنان خفته اند که گویى مرده اند

مجامع بین المللى چنان خفته اند که گویى مرده اند


حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى با انتقاد از سکوت مجامع بین المللى در برابر جنایات رژیم صهیونیستى وحدت جهان اسلام را خواستار شدند.‌

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى چهارشنبه در ابتداى درس اخلاق خود اظهار داشتند: با نهایت تأسف در کشور لبنان، سرزمینهاى اشغالى و عراق حوادثى بوجود آمده است که بسیار نگران کننده مى باشد.

ایشان با بیان این که نمى توان به دنیاى امروز نام دنیاى بشریت نهاد تصریح کردند: امروز هیچ نشانه اى از بشریت دیده نمى شود. یک دولت زورگو در قلب کشورهاى اسلامى بوجود آورده اند که با کمال وقاحت ده هزار اسیر فلسطینى را در اختیار دارد و این اقدام را حق خود مى داند و زمانى که دو سرباز او اسیر مى شود دنیا را به هم مى ریزد.

معظم له حمایت دنیاى غرب از مطامع غیر اصولى رژیم اشغال گر قدس را محکوم کرده و افزودند: منطق از دنیا برچیده شده است و زبان زور حاکم شده. لبنانیها سخن از تبادل اسرا مى کنند ولى اسرائیل مى گوید اسیرى را حاضر نیست آزاد کند و حتى به منابع حیاتى لبنان حمله مى کند. و اربابان او نیز خواستار آزادى اسراى اسرائیلى هستند.

ایشان مجامع بى رمق بین المللى و عدم تحرک کشورهاى اسلامى را دو مشکل اساسى جهان دانست و خاطر نشان ساختند: مجامع بین المللى چنان خفته اند که گویى مرده اند. سازمان ملل و شوراى امنیت هیچ خاصیتى براى مردم این دنیا ندارند. اینها تسلیم اعمال زورگویان هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازى یادآور شدند: بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد. باید دست به دست هم بدهند و جلوى این دیو دیوانه را بگیرند. امّا جز افراد معدودى همه ساکت و خاموش هستند. امیدوارم ملتهاى مسلمانان به پا خیزند و دولتهاى اسلامى را مجبور کنند به صورت قوى با این مساله برخورد کنند در غیر این صورت این رژیم زورگو به سراغ همه آنها خواهد رفت.

معظم له در پایان با تجلیل از مقاومت ملت لبنان و حزب الله فرمودند: حزب الله لبنان در روزهاى اخیر اقداماتى انجام داد که در طول جنگ شش روزه هیچ کشور عربى نتوانست انجام دهد و حتى نتوانستند شش روز مقاومت کنند. ولى امروز یک جمعیت کوچک ضربات سنگینى به رژیم صهیونیستى وارد کرده است. پیروزى نهایى آنها را از خداوند خواهانیم در ضمن مؤمنین مجاز هستند از یک سوم سهم مبارک امام علیه السلام براى بازسازى لبنان هزینه کنند.

برچسب ها :
captcha