اعتراض به دولتهاى اسلامى، ملتهاى مسلمان و علماى بزرگ اسلام

اعتراض به دولتهاى اسلامى، ملتهاى مسلمان و علماى بزرگ اسلام


حملات وحشیانه و بى سابقه اسرائیل به فلسطینیان مبدل به یک فاجعه عظیم براى جهان اسلام شده و با این حال نه دولتهاى اسلامى و نه ملتهاى مسلمان و نه علماى بزرگ اسلام واکنش مناسبى به آن نشان نداده اند و این امر سبب جرأت و جسارت رژیم غاصب و نامشروع اسرائیل شده است.‌

معظم له فرمودند: لازم مى دانم دو موضوع را در اینجا یادآور شوم:

نخست اینکه حملات وحشیانه و بى سابقه اسرائیل به فلسطینیان مبدل به یک فاجعه عظیم براى جهان اسلام شده و با این حال نه دولتهاى اسلامى و نه ملتهاى مسلمان و نه علماى بزرگ اسلام واکنش مناسبى به آن نشان نداده اند و این امر سبب جرأت و جسارت رژیم غاصب و نامشروع اسرائیل شده است.

هزاران مرد و زن جوان و پیر و کودک فلسطینى در اسارت اسرائیل است. آب از آب تکان نمى خورد ولى یک سرباز اسرائیلى ـ فقط یک سرباز ـ اسیر شده، آنها با حمایت دولت منفور آمریکا بطور وحشیانه به همه جا و همه کس حمله مى کنند و مى کشند و ویران مى کنند و مجامع بین المللى ساکت هستند و این واقعاً حیرت آور است.

در کجاى دنیا رژیم غاصبى دهها وزیر و نماینده کشور دیگرى را اسیر کرده با خود مى برد، آن هم کشورى که طبق معیارهاى دقیق دموکراسى، نفرات خود را برگزیده است.

چرا دول اسلامى خاموشند، چرا ملتهاى مسلمان فریاد نمى کشند، چرا علماى اسلام موضع نمى گیرند، تا کى باید تن به این همه ظلم و جنایت داد؟ چرا لااقل تمام کشورهاى اسلامى متفقاً از طریق مجامع جهانى این مسأله را دنبال نمى کنند؟ چرا هنوز بعضى از کشورهاى اسلامى رابطه خود را با اسرائیل قطع نکرده اند؟

* * *

موضوع دیگر اینکه اخیراً زائران ایرانى بیت الله الحرام طبق گواهى بسیارى از زوار مورد بدترین اهانتها از سوى گروه اندکى از وهابیان متعصب سعودى که در بقیع و مسجدالنبى مستقر هستند، قرار مى گیرند و با کلمات رکیک با شیعیان برخورد مى کنند.

چرا وزارت خارجه جمهورى اسلامى عکس العمل نشان نمى دهد؟ چرا زوار شیعه ایرانى در عربستان سعودى تحقیر شوند؟ در برابر این همه اهانت چه کسى مسئول است؟ این وضع ممکن است باعث درگیریهاى جبران ناپذیرى شود!

آیا وقت آن نرسیده است که دول اسلامى براى سپردن اداره اماکن مقدسه مکه و مدینه هیئتى تشکیل دهند و عربستان سعودى را تحت فشار قرار دهند که اداره این اماکن مقدس را که به همه مسلمین تعلق دارد، از دست این گروه متعصب گرفته و به دست جمعى آگاه و مؤدب به آداب اسلامى از نمایندگان همه کشورهاى اسلامى بپردازد.

1385/04/11

برچسب ها :
captcha