لزوم توجه بیشتر مسوولان به مشکلات فرهنگی جامعه تاکید کردند

لزوم توجه بیشتر مسوولان به مشکلات فرهنگی جامعه تاکید کردند


آیت الله العظمی مکارم شیرازی وجود فساد اخلاقی، بد حجابی، مواد مخدر و تهاجم فرهنگی را غیرقابل تحمل دانستند و بر لزوم توجه بیشتر مسوولان به مشکلات فرهنگی جامعه تاکید کردند.‌  ‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، روز پنج‌شنبه هم زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه الامام امیرالمؤمنین(ع) طی سخنانی خطاب به مداحان و مبلغان روحانی فرمودند: به تازگی یک آفتی در برخی مراسم مذهبی به وجود آمده است که از اول تا آخر مراسم ذکر فضائل می‌کنند ولی به پیام‌های فضائل توجهی نمی‌شود. حرکات و زندگی ائمه اطهار(ع) و بخصوص حضرت زهرا(س) برای ما دارای پیام‌های متعدد است.
ایشان با بیان این‌که مردم را باید با ذکر فضائل تربیت کرد، افزودند: یکی از ایرادهایی که دشمنان به پیغمبر اعظم (ص) می‌گرفتند این بود که تو انسان هستی، خداوند باید فرشته بفرستد. قرآن به آنها پاسخ داد، اگر فرشته هم می‌فرستادیم به صورت یک انسان می‌فرستادیم چون بشر می‌تواند برای انسان‌ها الگو و اسوه و سرمشق باشد. بر همین اساس تمام حرکات، سلوک، بیانات و سیره پیامبر اعظم (ص) الگوست.
معظم له مسائل غلو در مداحی‌ها را مدنظر قرار داده و با انتقاد از این حرکت توضیح دادند: این رویه، افراد را به سوی شرک هدایت می‌کند و از سوی دیگر به دست دشمنان بهانه می‌دهد. دشمنان تشیع در صدد چسباندن وصله شرک به ما هستند، حال کسی که در مجلسی حرفی بزند مشکل ساز می‌شود.
ایشان توحید را اساس کار مکتب تشیع عنوان کردند و افزودند: عده‌ای فکر می‌کنند خدمت می‌کنند و ولایتمان کامل می‌شود اگر ائمه اطهار (ع) را در حد خدا بالا ببریم.
ایشان دو گروه وهابیون متعصب و فریب‌خوردگان را مشغول تخریب اسلام دانستند و افزودند: این دو گروه تخریب اسلام را آغاز کرده‌اند و احتمال می‌دهیم کار آنها خالی از ترفند دشمنان نباشد. خوشبختانه جهان اسلام بیدار است و دشمنان خود را خوب می‌شناسد. ولی این دو گروه می‌خواهند جنگ را به داخل جهان اسلام بیاندازند و تفرقه ایجاد کنند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که با برگزاری جلسات مختلف باید پایه‌های ولایت محکم شود و نباید در این زمینه کم گذاشته شود سفارش کردند: باید با شیوه های موثر دین را تبلیغ کرد.مهم این است که ادبیات حاکم درست باشد.
ایشان در ادامه پایین جلوه دادن جایگاه ائمه اطهار (ع) را نیز همانند غلو اشتباه و گناهی بزرگ ارزیابی کردند و خاطرنشان ساختند: پشت برخی از ماشین‌ها نوشته شده است «امان از دل زینب». این حرف یعنی چه؟ بنویسد «السلام علیک یا بنت امیرالمؤمنین (ع)، السلام علیک یا بنت رسول الله (ص)».
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حاکم فرهنگی در کشور اظهار داشتند: در کشور ما گروه‌هایی که روی کار می‌آیند گاهی روی یک بعد از مسائل تکیه می‌کنند، در دولت قبلی حرف‌ها بر روی آزادی‌های مدنی بود. نه مشکلات اقتصادی را دیدند و نه مشکلات فرهنگی را؛ به همین دلیل مردم برای بار دیگر آنها را نپذیرفتند و کنار گذاشتند.
ایشان ادامه دادند: اگر یک گروهی هم سرکار بیایند و فکرشان تنها حل مشکلات اقتصادی مردم باشد و سخنی از مسائل فرهنگی نباشد این هم درست نیست، امروز مسأله مواد مخدر و بدحجابی بیداد می‌کند. بدحجابی به بی‌حجابی تبدیل می‌شود و بی‌حجابی یعنی دهن‌کجی به حکومت. حجاب امروز به عنوان یک مسأله سیاسی به تمام معنا مطرح شده است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: مردم می‌گویند این کشور جمهوری اسلامی است پس اسلامیت آن کجاست. باید اسلام را حفظ کرد. کتاب‌های درسی لازم است مجدد بررسی شود. عوامل نفوذی هستند که مسائل مسموم را وارد می‌کنند.
معظم له با بیان این‌که ما نمی‌گوییم مسائل اقتصادی مردم مشکل نیست و نباید فراموش کنیم که یک مشکل فرهنگی هم داریم، فرمودند: اگر فرهنگ اسلام از بین برود نظام از بین می‌رود. ما دیگر جوان بسیجی مدافع اسلام نخواهیم داشت.

برچسب ها :
captcha