پاسخ به سوالات، باید علمی، متین و قانع کننده و هماهنگ باشد

پاسخ به سوالات، باید علمی، متین و قانع کننده و هماهنگ باشد


آیت الله العظمی مکارم شیرازی شبهه افکنی را حربه جنگ روانی دشمنان اسلام برای از بردن اعتقادات جوانان مسلمان دانستند.‌  ‌

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی دوشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین همایش مراکز پاسخگویی دینی سراسر کشور در قم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته اظهار داشتند: شبهه افکنی به عنوان یک جنگ روانی از گذشته دور همواره معمول بوده و دشمن تلاش داشته از طریق شبهه افکنی نیروهای مدافع حق را تضعیف کند که اثر آن شاید از جنگ نظامی نیز بیشتر باشد.

معظم له با بیان اینکه امروز شاهد هستیم دشمن به جنگ روانی و فرهنگی علیه ما دل بسته است تصریح کردند: دشمنان امیدوار هستند که از این راه نیروهای مدافع حق را تضعیف و یا درمیان آنها اختلاف ایجاد کنند.
ایشان بر لزوم پاسخگویی به شبهات تاکید کرده و ادامه دادند: پاسخ به سوالات، باید علمی، متین و قانع کننده و هماهنگ باشد نه اینکه به نحوی پاسخها ارائه شود که خود منشاء شبهه باشد.
معظم له الگوهای قرآنی در پاسخگویی به شبهات را مد نظر قرار داده و افزودند: ضد و نقیض گویی یکی از اشتباهاتی است که دامن گیر خود شبهه افکنان می‌شود. امروز آمریکا مثل مشرکان صدر اسلام دچار تناقض گویی شده است. زیرا او مدعی است که در خاورمیانه و ایران دموکراسی نیست در حالی که ایران در خود شاهد اوج مردم سالاری دینی و دموکراسی است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی نغزگویی را یکی دیگر از ارزشهای پاسخ به شبهات داشت و گفت: در قرآن شاهد هستیم که خداوند برای پاسخ به شبهات از نغز استفاده می کند.

برچسب ها :
captcha