بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی راجع به هتک حرمت پیامبر صلی الله علیه و آله

بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی راجع به هتک حرمت پیامبر صلی الله علیه و آله


عملکرد اخیر غربی‌ها در توهین به مقدسات مسلمانان مشخص کرد که ادعای آنان در خصوص آزادی بیان و دموکراسی، سرابی بیش نیست.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: عملکرد اخیر غربی‌ها در توهین به مقدسات مسلمانان مشخص کرد که ادعای آنان در خصوص آزادی بیان و دموکراسی، سرابی بیش نیست.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه به تکرار انتشار کاریکاتورهای موهن در جراید غربی اشاره کرده و فرمودند: بدانید که این مسأله یک امر تصادفی نبوده، بلکه انتشار این کاریکاتورها از یک کشور آغاز شد و سایر کشورها هم از آن استفاده کردند. در خبر‌ها آمده‌ بود که پیراهن‌هایی منقوش به این تصاویر تولید شده است و قصد دارند در کتاب‌های درسی نیز از این کاریکاتورها استفاده کنند. اگر این مسایل تصادفی بود، چرا رجال سیاسی از آن دفاع می‌کنند؟

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: این اقدامات از سوی مسیحیان و یهودیان واقعی نیست، بلکه اقدامی توسط لاییک‌ها و صهیونیست‌هاست؛ زیرا اسلام را در حال رشد و مزاحم اهداف خود در غرب و سراسر جهان می‌دانند. از این رو حمله را از شخص پیامبر که مقدس‌ترین فرد برای مسلمانان است، آغاز کرده‌اند.

معظم له خطاب به علما و سیاست‌مداران جهان اسلام گفت: نباید تصور کنیم که با تظاهرات ما آنها عقب‌نشینی کرده و کار تمام شده است. باید علمای اسلام و سیاست‌مداران باید تدابیری برای این مسأله بیاندیشند. اگر آنها حقیقتاً پشیمان هستند، این مسایل تکراری برای چیست؟

ایشان با اشاره به نتایج این حرکات موهن گفت: این عملکرد غربی‌ها باعث اتحاد بیشتر جهان اسلام شد. همه جناح‌ها و سلایق از شرق و غرب متحد شدند و یک بیداری وسیعی را در جهان اسلام ایجاد شد و همچنین باعث ایجاد تنفر شدیدی نسبت به دشمنان اسلام شد.

معظم له افزودند: با این اقدام موهن غربی‌ها، حقیقت تو‌خالی بودن شعارهای آنها بیشتر نمایان شد و معلوم شد که وعده‌های آنها درباره آزادی بیان و دموکراسی سرابی بیش نیست. چرا باید به مقدسات و حقوق بیش از یک میلیارد مسلمان توهین شود و حق نداشته‌ باشند از خود دفاع کنند؟ آیا حقیقت حقوق بشر این است؟

ایشان در پایان تأکید کرد: اگر چه دشمنان مبارزه فرهنگی می‌کنند و به کارهای خود ادامه می‌دهند، ولی بدانید که بازنده اصلی آنها هستند.

برچسب ها :
captcha