چگونه است که سازمان‌های مدافع حقوق بشر در برابر قتل عام مسلمین ساکت هستند

چگونه است که سازمان‌های مدافع حقوق بشر در برابر قتل عام مسلمین ساکت هستند


اگر فلسطینیان قتل عام شوند مانعی ندارد ولی اینکه قتل عام یهودیان در طول تاریخ صورت گرفته است یا نه از دیدگاه غرب باید گفت که حتماً روی داده و کسی هم حق مخالفت ندارد.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، جریان هولوکاست و جنجال‌های صهیونیست و غرب را مدنظر قرار داد و از متفکران جهان اسلام و غرب خواست برای بررسی این حادثه تسلیم جنجال‌های غرب نشوند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز با اشاره به جریان هولوکاست اظهار داشتند: صهیونیست‌ها برای خود یک امتیاز تاریخی قائل هستند و معتقدند آلمان نازی توسط هیتلر، شش میلیون یهودی را در کوره‌های انسان‌سوزی نابود کرده است و می‌گویند هیچ‌کس اجازه ندارد این حادثه را انکار کند و این یعنی سانسور تاریخ.

وی با بیان اینکه اگر کسی در اروپا این حادثه تاریخی را زیر سئوال ببرد حکم او زندان است فرمودند: در طول تاریخ پیشینه نداشته اگر شخصی در مورد یک حادثه تاریخی بحث کند او را به زندان بیاندازند. ولی امروزه انکار کشته شدن یهودیان برابر زندانی شدن است. به تازگی تاریخ‌دانانی را در کشورهای آلمان و فرانسه به همین اتهام زندانی کرد‌ه‌اند.

معظم له موضع کشورهای اروپایی در برابر صهیونیست‌ها را ذلت‌بار و انفعالی ارزیابی کرد و خاطرنشان ساختند: شک نداریم که هیتلر انسانی ظالم، آدم‌کش و با یهودیان بسیار بد بود و جنایاتی را در حق آنها انجام داد. اما اینکه آیا شش میلیون از یهودیان را کشته است یا نه یک مسأله تاریخی است و چه اشکالی دارد برای روشن شدن این ماجرا محققان و مورخان بنشینند و یک بحث تاریخی کنند؟

ایشان قتل عام فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها را از منظر سیاست‌مداران غرب بدون اشکال دانستند و تأکید کردند: اگر فلسطینیان قتل عام شوند مانعی ندارد ولی اینکه قتل عام یهودیان در طول تاریخ صورت گرفته است یا نه از دیدگاه غرب باید گفت که حتماً روی داده و کسی هم حق مخالفت ندارد. آنان که معتقد به آزادی بیان و قلم هستند، اگر یک نویسنده در کشور ما به دادگاه احضار شود صدایشان بلند می‌شود. اما در این جریان که یک سانسور تاریخی بوجود آورده‌اند، آزادی قلم و بیان وجود ندارد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر شناخت فرهنگ غرب تأکید کردند و افزودند: برخی که مرعوب غرب هستند خوب است که بدانند غرب چه می‌گوید. متفکران کشورهای اسلامی و غربی تسلیم این جنجال‌ها نشوند و همایشی را برای بررسی این حادثه تاریخی تشکیل دهند، صحت آن را بررسی کرده و آن سانسور را بشکنند. تاریخچه تشکیل دولت اسرائیل را مورد نقد قرار دهند تا مشخص شود چگونه صهیونیست‌ها به فلسطین آمدند و اینجا را صاحب شدند.

معظم له هولوکاست را تبعیض در جهان دانستند و فرمودند: چگونه است که سازمان‌های مدافع حقوق بشر در برابر قتل عام مسلمین ساکت هستند ولی تحقیق در برابر قتل عام احتمالی آنها نه تنها جایز نبوده بلکه جرم به شمار می‌رود؟

برچسب ها :
captcha