مبعث پیامبر صلّی الله علیه وآله باعث تحولی بنیادین در دنیا بود / عموم مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند

مبعث پیامبر صلّی الله علیه وآله باعث تحولی بنیادین در دنیا بود / عموم مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند


روز بعثت، روز تحول بنیادین در دنیا بود و جمعیتی که از همه چیز محروم بودند در سایه بعثت پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم صاحب همه چیز شدند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم جشن عید مبعث پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم که همراه با مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد، این روز مبارک را تبریک عرض نموده و فرمودند: روز بعثت، روز تحول بنیادین در دنیا بود و جمعیتی که از همه چیز محروم بودند در سایه بعثت پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم صاحب همه چیز شدند.

معظم له به تفسیر قسمت اول از خطبه 26 نهج البلاغه پرداختند و فرمودند: امیرمؤمنان علی علیه السلام اوضاع زمان جاهلیت را در چند خط بیان کرده و سپس اوضاع را با بعد از بعثت مقایسه می کند که تحولی بزرگ پیدا شد و در سایه اسلام توانستند موفقیت های بسیاری را به دست بیاورند.

ایشان در ادامه افزودند: اگر کسی بخواهد عظمت اسلام را بداند باید تاریخچه دوران جاهلیت عرب و پس از آن، تاریخچه اسلام را مطالعه کند و این دو را با هم مقایسه کند که این مقایسه بهترین دلیل عظمت اسلام است. ما تا اوضاع زمان جاهلیت را ندانیم قدر اسلام را نخواهیم دانست، سعی کنید این ها را برای مردم شرح بدهید.

ایشان در ادامه ملبس شدن به لباس روحانیت را ورود به مرحله ای تازه دانسته و فرمودند: بارها گفته ام، عزیزانی مثل شما وقتی لباس روحانیت را می پوشند باید احساس کنند که تحولی در زندگی آن ها به وجود آمده است و آدم تازه با برنامه جدیدی شده اند که همگان این تحول را احساس کنند. از خدا بخواهید که کمکتان کند چون بدون کمک پروردگار این کار میسر نمی شود و سعی کنید از خود امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف بخواهید که موفقتان بدارد.

معظم له با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم بزرگ ترین حوزه علمیه در دنیای اسلام است، فرمودند: در زمان آیت الله العظمی بروجردی در قم چهار هزار نفر طلبه بیشتر نبود اما اکنون حدود هشتاد هزار طلبه هستند که ان شاءالله در حال انجام وظایفشان می باشند و البته باید توسعه بیشتری هم پیدا بکند.

معظم له انقلاب اسلامی را آغاز تحولی بزرگ در کشور دانسته و فرمودند: بیست و دوم بهمن، روز انقلاب است و همه باید اهمیت بدهند. انقلاب بود که این مملکت را عوض کرد و ما را در دنیا سربلند کرد. 

ایشان از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی بیست و دوم بهمن دعوت نموده و با اشاره به وابستگی ایران پیش از انقلاب فرمودند: در زمان شاه ارتش ما با چند هزار نفر سرباز و افسر  آمریکایی اداره می شد ولی وقتی که برنامه انقلاب اسلامی پیش آمد آنان را بیرون کردند و اسلام و سربازان اسلام با قوت و عزت باقی ماندند و این انقلاب ما را سر بلند کرد. سعی کنید این مزایا را بیان کنید تا مردم بدانند کجا بودیم و کجا رسیدیم.

captcha