تقریب مذاهب اسلامی توطئه شوم دشمنان را خنثی می کند/ توهین به مقدسات مذاهب هیچ دستاوردی ندارد

تقریب مذاهب اسلامی توطئه شوم دشمنان را خنثی می کند/ توهین به مقدسات مذاهب هیچ دستاوردی ندارد


استکبار جهانی منافع خود را در تفرقه و اختلاف مذاهب اسلامی می بیند و در این راستا سرمایه گذاری فراوانی کرده اند تا به نتایج مطلوب دست یابد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه، با تاکید بر این که چند گروه طرفدار اختلاف هستند، اظهار داشتند: گروه نخست مستکبران و دشمنان هستند؛ استکبار جهانی منافع خود را در تفرقه و اختلاف مذاهب اسلامی می بیند و در این راستا سرمایه گذاری فراوانی کرده اند تا به نتایج مطلوب دست یابد.

ایشان با تاکید بر این که مستکبران اسلام را مانع بزرگی برای اهداف شیطانی خود می دانند، تصریح کردند: آنها برای این که این مانع را از سر راه بردارند، رو به اختلاف افکنی و تفرقه انداختن آورده اند.

معظم له تقریب مذاهب اسلامی را عامل خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان خوانده و تاکید فرمودند: باید تقریب مذاهب را با قوت و قدرت دنبال کنیم تا آنها از رسیدن به این هدف مایوس و محروم شوند.

ایشان منادیان اختلاف در جهان سلام را گروه دوم تفرقه افکن دانستند و تصریح کردند: اینها به دلیل نادانی و بیسوادی در عرصه ای ورود کرده اند که بهره آن را مستکبران و دشمنان می برند؛ باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم این جهل و نادانی برطرف شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تاکید بر لزوم پرهیز جدی از اهانت به مقدسات اسلامی، افزودند: گروه سوم عدۀ قلیلی هستند که تصور می کنند اگر به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی توهین کنند، کار درستی انجام داده اند، در حالی که این قبیل کارها به شدت وحدت اسلامی را خدشه دار می کند و هیچ گونه دستاوردی برای ما ندارد؛ از این رو باید این افراد را روشن کرد.

معظم له در بخش پایانی فرمایشات خود ضمن آرزوی توفیق برای مسؤولان و دست اندرکاران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشند: باید در هر سه جبهه کار و فعالیت دقیقی صورت گیرد تا بتوان تقریب مذاهب اسلامی را پیش برید و من امیدوارم شما بتوانید در این مسیر منشا خدمات خوبی باشید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گزارشی از اهداف و فعالیت ها و اقدامات این مجمع ارائه کرد.

ایشان با تقدیر و تجلیل از ابتکارات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مبارزه با اندیشه تکفیر، معظم له را از پیشگامان این عرصه برشمرده و تلاش ها و اقدامات انجام شده را ستودنی خواند.

captcha