نقش مذهب در مبارزه با مواد مخدر | بیکاری سبب افزایش آمار اعتیاد می شود

نقش مذهب در مبارزه با مواد مخدر | بیکاری سبب افزایش آمار اعتیاد می شود


باید صدا و سیما و رسانه ها مردم را به مسائل مذهبی علاقه مند کنند؛ وقتی مردم علاقه مند به مسائل مذهبی شوند سبب دوری از منکرات و مواد مخدر می شود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشتند: مطابق آمارهایی که داده شد کار مبارزه با مواد مخدر در حال پیشرفت است و امیدواریم در آینده آمار اعتیاد به حداقل برسد.

ایشان با تأکید بر این که مواد مخدر فقط یک جنبه ندارد و از جنبه های اجتماعی، بهداشتی و سیاسی برخوردار است، ابراز کردند: این موضوع به خاطر جهات مختلفی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نقش بیکاری در آسیب مواد مخدر را مورد توجه قرار دادند و گفتند: سرچشمه بیکاری مواد مخدر است، همچنان که بیکاری نیز می تواند سرچشمه مواد مخدر باشد. آلودگی های سیاسی نیز در این موضوع جای تردید ندارد از این رو جنبه های سیاسی را باید دقت کرد که دشمن از این روش می خواهد نیروهای فعال جامعه را از کار بیندازد.

معظم له بیان کردند: این که گفته شد در برخی مناطق آمار اعتیاد رو به نزول است باید علت ها بررسی شود و با استفاده از تجربیات کاهش به کل کشور تسری پیدا کند. و قطعا توجه به مذهب یکی از عوامل کاهش دهنده این بلا است.

معظم له تأکید کردند: باید صدا و سیما و رسانه ها مردم را به مسائل مذهبی علاقه مند کنند؛ وقتی مردم علاقه مند به مسائل مذهبی شوند سبب دوری از منکرات و مواد مخدر می شود.

ایشان نقش خطبا، اهل علم و مسؤولان را برای کاهش آمار اعتیاد در جامعه مهم ارزیابی کرده و فرمودند: گاهی صحبت از مواد مخدر سبب آلودگی به مواد مخدر می شود؛ افرادی هستند که اطلاعاتی از مواد مخدر ندارند و زمانی که در این باره صحبت می شود به این فکر می افتند که این مواد مخدر چیست و گاهی وارد آن می شوند از این رو همه جا نمی شود از مواد مخدر صحبت کرد و گاهی با کنایه و ادبیات خاص باید سخن گفت که معتاد افزون نشود، بلکه اعتیاد را کمتر کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تحسین این موضوع که معتادان پس از ترک به کارآموزی وا داشته می شوند تا بتوانند در صف افراد فعال و تولید کننده قرار بگیرند، تصریح کردند: یکی از عوامل آلودگی به اعتیاد بیکاری است و وقتی افراد کار مناسب داشته باشند سبب می شود پاکی خود را ادامه دهند.

ایشان با بیان این که کمتر جوان متدینی را می توان پیدا کرد که آلوده به مواد مخدر شود، گفتند: معمولا افراد بی بندوبار بیشتر آلوده به اعتیاد می شوند بنابراین توجه به مذهب باید در برنامه های مسؤولان برای کاهش توجه افراد به مواد مخدر مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صرف هزینه در راه مبارزه با مواد مخدر را اقدامی ارزشمند دانستند و اظهار داشتند: اگر یک ریال در این راه صرف شود ممکن است جلوی هدر رفتن ده ها ریال را بگیرد؛ در بسیاری از پرونده ها پای مواد مخدر وجود دارد و افراد بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر شهید و مجروح شده اند که از آثار سوء این مسأله است.

captcha