بیانیه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه العالی) در تأیید بیانیۀ رهبر معظم انقلاب به نام گام دوم

بیانیه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه العالی) در تأیید بیانیۀ رهبر معظم انقلاب به نام گام دوم


در مسائل اقتصادی که یکی دیگر از محورهای این بیانیۀ ارزشمند است از گروهی از اقتصاددان ها دعوت شود که دربارۀ برنامه های راهبردی آن دقیقاً بیندیشند، کاستی ها و ریشه ها و راه حل های اقتصاد بیمار موجود را ارائه دهند و شرح جامع و مستدل و مستندی برای آن بنویسند‌

بسم الله الرحمن الرحیم

بحمدالله 40 سال اول انقلاب را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، دشمنان ما مخصوصا آمریکا 40 سال درباره ما دروغ گفتند و تهمت زدند و تهدید و تحریم کردند تا به عقیدۀ باطل خود نظام اسلامی را متزلزل سازند، گروهی که دست نشاندۀ خودشان هستند بر کشور ما حاکم کنند ولی حالا خودشان هم به اشتباهات و اوهام باطل خود پی بردند.

اکنون نوبت ماست که برای 40 سال آینده برنامه ریزی جامع و قوی و کاربردی داشته باشیم. تا بتوانیم از میان انبوه مشکلات به سلامت عبور کرده و موقعیت خود را در دنیا و منطقه تقویت کنیم.

بحمدالله اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه ای جامع و حساب شده و پرمعنی و راهگشا تحت عنوان گام دوم انقلاب که ناظر بر 40 سال آینده است، صادر کردند و پیداست روی آن فکر و دقت زیادی شده است.

این بیانیه تاکنون مورد استقبال گروه های زیادی واقع شده ولی می دانیم استقبال و تقدیر و تشکر به تنهایی کافی نیست، اکنون وقت آن است که کارگروه هایی برای هر یک از محورهای هفتگانۀ آن بیانیه تعیین شود و برای پیاده کردن اهداف این محورها برنامه نویسی کنند.

به عنوان مثال یکی از محورهای هفتگانۀ بیانیۀ مزبور، مسألۀ منابع انسانی و معادن زیرزمینی و روی زمینی کشور و فرصت های موجود آن است .

باید از گروهی که تخصص در این مسأله دارند دعوت شود تا این منابع را براساس آمار و نقشه و تصویر احصاء کرده و طرز صحیح استفاده از آن را تبیین کنند و راه اصلاح اشتباهات موجود را نشان دهند.

همچنین در مسائل اقتصادی که یکی دیگر از محورهای این بیانیۀ ارزشمند است از گروهی از اقتصاددان ها دعوت شود که دربارۀ برنامه های راهبردی آن دقیقاً بیندیشند، کاستی ها و ریشه ها و راه حل های اقتصاد بیمار موجود را ارائه دهند و شرح جامع و مستدل و مستندی برای آن بنویسند.

و نیز دربارۀ محور مربوط به گذشتۀ انقلاب چالش های گذشته و تجربیاتی که از آن می توان آموخت به وسیلۀ گروهی تحلیل گر تاریخ انقلاب روشن شود.

درمورد محور مربوط به مسائل فرهنگی و اخلاقی از گروهی از فضلا و اندیشمندان دعوت به عمل آید تا دربارۀ طرق اصلاح وضع فعلی و راه حل ها بیندیشند و شرح لازم را برای آن بنگارند و همچنین سایر محورهای هفتگانه این بیانیۀ مهم.

بدون شک باید از کسانی برای هر یک از این محورها دعوت شود که عشق به انقلاب و امید به آیندۀ آن و توان کارکردن علمی و تخصصی را دارا هستند و البته جوان ترها بهتر می توانند عهده دار این امور گردند.

و چه بهتر که یک گروه قوی و فارغ از مسائل جناحی این دعوت ها را بر عهده بگیرد و با جدیت و دقت آن را دنبال کنند.

سرانجام، آن متن پرارزش و این شرح، کتاب جامعی بوجود می آورد که می تواند راهگشا در 40 سال آینده و منبعی برای آگاهی از نقشه های راه برای مسئولان کشور گردد.

و چه بهتر که مسائل مربوط به رسانه ها و فضاهای مجازی و فرصت ها و تهدیدهایی که در آنهاست و راه نجات از تهدیدها و استفادۀ بهینه از فرصت ها در آن اضافه شود.

اینجانب به سهم خود از رهبر معظم انقلاب به خاطر این بیانیه پرارزش و بسیار آموزنده تشکر می کنم و امیدوارم پیشنهادی که عرض کردم بتواند کمک به تأمین اهداف آن بنماید.

و در پایان باید از خداوند متعال کمک بخواهیم و با تمام وجود از ساحتش توفیق بطلبیم، زیرا بدون امدادهای او و عنایات اولیاءالله و امام عصر (ارواحنا فداه) نیل به این مقاصد مهم و پیروزی بر دشمنان سرسخت امکان پذیر نیست.

جهت مشاهده فیلم مربوطه کلیک کنید

captcha