وحدت حوزه و دانشگاه نقشه های دشمن را بی اثر می کند

وحدت حوزه و دانشگاه نقشه های دشمن را بی اثر می کند


اگر حوزه و دانشگاه با هم تعامل و همکاری داشته باشند دشمنان مایوس می شوند؛ حوزویان و دانشگاهیان باید از نزدیک با یکدیگر در سطوح مختلف اساتید و دانش پژوهان تعامل داشته باشند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار مسؤولان دفاتر استانی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور، با بیان این که آینده این کشور به دست دانشجویان و حوزویان است، اظهار داشتند: رجال آینده از حوزه ها و دانشگاه ها برمی خیزند و اگر این دو کانون اصلاح شود می توان به آینده امیدوار بود.

ایشان تاکید کردند: هرچه در این جهت سرمایه گذاری شود بجاست؛ چراکه بقای اسلام، نظام و کشور در گرو اصلاح این دو کانون است.

معظم له با بیان این که دانشگاه از غرب به کشور آمده است، تصریح کردند: باید فرهنگ دینی و اسلامی را در دانشگاه ها نهادینه کنیم، تحقق این مساله نیاز به برنامه ریزی صحیح و دقیق دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تدریس کتب متاثر از اندیشه های غربی در دانشگاه ها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر مراقبت جدی در این خصوص، ابراز داشتند: مساله اساتید، کتب و برنامه ریزی ها باید مورد توجه باشد، شما عزیزان باید مسؤولیت نظارت بر سه بخش مذکور را داشته باشید.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنان، ضد انقلاب و معاندان به دنبال تخریب عقاید و اخلاق در جامعه و دانشگاه ها هستند، فرمودند: دانشگاه ها و حوزه های علمیه از پایگاه های مهم انقلاب و کشور است، دشمنان هم حوزه ها و هم دانشگاه ها را هدف قرار داده اند، اگر ما بتوانیم وحدت حوزه و دانشگاه ها را حفظ و تقویت کنیم دشمنان راه به جایی نخواهند برد.

ایشان تصریح کردند: اگر حوزه و دانشگاه با هم تعامل و همکاری داشته باشند دشمنان مایوس می شوند؛ حوزویان و دانشگاهیان باید از نزدیک با یکدیگر در سطوح مختلف اساتید و دانش پژوهان تعامل داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: جدایی حوزه و دانشگاه آرزوی همیشگی دشمنان است، ما نباید اجازه دهیم دشمن به این هدف دست پیدا کند.

ایشان با اشاره به شبهه افکنی دشمنان و معاندان در فضای مجازی، خواستار پاسخگویی به این شبهات از سوی فضلای حوزه و دانشگاه شد و فرمودند: اصلاح فضای مجازی راهکارهای خوبی دارد؛ جمعی از نخبگان حوزه در این خصوص راه های خوبی را پیشنهاد کرده اند، امیدواریم مسؤولان نیز این مساله را جدی بگیرند و آسیب های این فضا را به حداقل برسانند.

معظم له خطاب به مسؤولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، تاکید کردند: باید پاسخ به شبهات مطرح شده را در یک اتاق فکر به صورت دقیق استخراج کنید و در اختیار دانشجویان و جامعه قرار دهید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه برخورد محبت آمیز، متواضعانه و دوستانه روحانیان فعال در دانشگاه ها را در جذب جوانان و دانشجویان بسیار مؤثر عنوان کرد و فرمودند: شما عزیزان نمایندگان رهبری و فرزندان حوزه در دانشگاه ها هستید و باید بدانید مسؤولیت خطیری را به عهده گرفته اید و قدر این توفیق ارزشمند را بدانید و حقش را ادا کنید.

ایشان با تاکید بر جدی گرفتن کارهای جمعی از سوی مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، برگزاری نشست های ماهانه را امری مبارک و توأم با برکات بسیار عنوان کرد.

captcha