نقش اهل بیت(ع) در پیدایش و گسترش علوم قرآنی

نقش اهل بیت(ع) در پیدایش و گسترش علوم قرآنی


نقش اهل بیت(ع) در این زمینه بر کسی پوشیده نیست و در احادیث گسترده این موضوع را شاهد هستیم که نشان دهنده این است که اهل بیت(ع) سرچشمه علوم اسلامی و قرآنی هستند.‌

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی مشهد در مقاله ای به تشریح نقش احادیث اهل بیت در پیدایش و گسترش علوم قرآنی پرداخت.

به گزارش ستاد خبری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، علی اصغر ناصحیان از اندیشمندان و متفکران جهان اسلام در کمیسیون تخصصی قرآن – حدیث کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به ارائه مقاله‌ای با موضوع نقش احادیث اهل بیت(ع) در پیدایش و گسترش علوم قرآنی پرداخت.

وی گفت: نقش اهل بیت(ع) در این زمینه بر کسی پوشیده نیست و در احادیث گسترده این موضوع را شاهد هستیم که نشان دهنده این است که اهل بیت(ع) سرچشمه علوم اسلامی و قرآنی هستند.

این اندیشمند اسلامی با اشاره به قرائت قرآن کریم گفت: اکثر قرائت ها از عاسم ابن النجود است که این قرائت را از حضرت علی(ع) گرفته است.

وی گفت: متاسفانه در زمینه نقش اهل بیت(ع) در علوم قرآنی کمتر کتب نوشته شده و کمتر تحلیل کرده ایم اما این نشان دهنده آن نیست که موضوعی وجود ندارد.

ناصحیان ادامه داد: در مقدمه تفسیر نعمانی آمده است که حضرت علی(ع)، 60 نوع از انواع علوم قرآنی را املا فرموده اند که برای هر نوع مثالی ذکر کرده اند و این کتاب اصل همه کتبی است که در انواع علوم قرآن نوشته شده است.

برچسب ها : جهان اسلام
captcha