ترجمه 1450 کتاب از دانشمندان شیعه ایرانی به زبان اندونزیایی

ترجمه 1450 کتاب از دانشمندان شیعه ایرانی به زبان اندونزیایی


اندونزی کشور بسیار بزرگ و دارای جمعیتی بیش از 250 میلیون نفر است که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان را به خود اختصاص داده است.‌

یکی از اندیشمندان اندونزی با بیان اینکه هزار و 450 کتاب از دانشمندان شیعه ایرانی به زبان اندونزیایی ترجمه شده است، گفت: اکنون در دانشگاه‌های اسلامی اندونزی کتاب‌های شهید مطهری درحال تدریس است.

به گزارش ستاد خبری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، «خالد ولید» عصر امروز در نشست کمیسیون کلام_علوم عقلی کنگره بین‌المللی نقش شیعه در تولید و گسترش علوم اسلامی که در سالن جلسات اویس قرنی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، طی سخنانی در ارائه مقاله نقش شخصیت‌های شیعی در گسترش عرفان، فلسفه اسلامی و علوم انسانی در اندونزی اظهار کرد: اندونزی کشور بسیار بزرگ و دارای جمعیتی بیش از 250 میلیون نفر است که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه علمای قدیم شیعه در میان مردم اندونزی زندگی می‌کردند، اضافه کرد: این افراد با فهم درست از آموزه‌های دینی اسلام، این دین مبین را میان مردم اندونزی ترویج کردند به همین علت مردم به سمت دین اسلام و مذهب شیعه گرایش یافتند و در دوران گذشته بسیاری از پادشان اندونزی نیز از میان شیعیان بودند.

این اندیشمند اندونزی خاطرنشان کرد: ترویج آموزه‌های دینی توسط علمای شیعه ایرانی در اندونزی موجب شده است که 750 کلمه فارسی به زبان رایج اندونزی اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های دانشمندان شیعه به صورت ویژه مورد استقبال مردم اندونزی قرار گرفته است، مطرح کرد: هزار و 450 کتاب از دانشمندان شیعه ایرانی به زبان اندونزی ترجمه شده است و اکنون کتاب‌های علامه طباطبایی در دانشگاه‌های اندونزی مورد قبول قرار گرفته و کتاب‌های امام خمینی(ره) در حوزه عرفان برای اندونزی‌ها ترجمه شده و به صورت ویژه مورد استفاده آن‌ها قرار گرفته است.

خالد ولید با بیان اینکه اکنون در دانشگاه‌های اسلامی اندونزی کتاب‌های شهید مطهری درحال تدریس است، یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی ایران جمعیت شیعیان در اندونزی به بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر رسیده است و در هر جزیره و منطقه‌ای از این کشور می‌توان فعالیت شیعیان را مشاهده کرد.

وی از اختصاص بزرگ‌ترین انتشارات اندونزی به شیعیان خبر داد و گفت:: دانشمندان شیعه به دنبال ترجمه کتاب‌های مختلف دینی به زبان اندونزی هستند تا این منابع در میان مردم اندونزی مورد استفاده قرار گیرد.

این پژوهشگر حوزوی با تاکید بر اینکه برای پیاده‌سازی علوم اهل‌بیت(ع) در کشور اندونزی آینده روشنی وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت علما و شخصیت‌های کنونی شیعی ایران نیز به شیوه مطلوب‌تر در کشورهای مختلف اسلامی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: وهابی‌ها و سلفی‌ها در اندونزی نیز فعالیت‌های بسیاری دارند و عربستان نیز از این فعالیت‌ها حمایت می‌کنند اما هیچ فردی نمی‌تواند نور امام حسین(ع) را خاموش کند.

برچسب ها : جهان اسلام
captcha