سپاه جنبۀ کلیدی برای کشور دارد

سپاه جنبۀ کلیدی برای کشور دارد


ملتی که خود را بر هر دوراهی پیروزی و دشمن را بر سر دو راهی شکست می داند پیروز است، این منطق قرآنی باید در ما زنده باشد، در این صورت مملکت در برابر طوفان ها محفوظ خواهد بود؛ در جنگ تحمیلی دشمنان همه دست به دست هم دادند تا انقلاب را نابود کنند اما نتوانستند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار فرمانده و جمعی از مسؤولان سپاه علی بن ابی طالب(علیه السلام) استان قم با گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفتند: سپاه جنبه کلیدی برای کشور و نظام دارد.

ایشان با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ» افزودند: آیه بشارت بسیار بزرگی دارد و مختص گروهی است که هدف آن ها خدا بوده و در راه هدف استقامت می کنند.

معظم له با بیان این که این گروه تنها به خدا تکیه دارند و همه چیز را از او می طلبند، اظهار داشت: این گروه به غیر خدا تکیه نمی کند و در راستای هدف الهی استقامت می کنند، قرآن می فرماید که فرشتگان بر این افراد نازل می شوند و به آن ها بشارت می دهند که حزن و خوف نداشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تفاوت حزن و خوف ادامه دادند: حزن و اندوه مربوط به گذشته است که انسان نسبت به آن ها غصه می خورد اما خوف مربوط به مسائل آینده می شود، افرادی که در راه خدا استقامت کنند نه از گذشته محزون هستند و نه از آینده بیمناک می شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن استقامت در مسیر و اهداف الهی ابراز داشتند:  اگر این اصل در روح همه زنده شود هیچکس نمی تواند امت اسلام و ملت ایران را مغلوب کرده و شکست دهد.

معظم له عنوان کردند: مسأله استقامت که در تعبیرات قرآن با عبارت صبر آمده بسیار مهم و کلیدی است، می گویند موازنه قوا باید در میدان وجود داشته باشد اما از دیدگاه قرآن مجید۲۰ نفر با استقامت موازنه با ۲۰۰ نفر پیدا می کند؛ امیر مومنان(علیه السلام) بر صبر و استقامت در مسیر تاکید می کنند که مانند سر برای تن هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تن بی سر دوامی ندارد، ایمان بدون صبر و استقامت بقا و دوامی ندارد به ویژه در زمان ما که مشکلات از سوی دشمن بسیار است؛ در چنین زمانی اگر استقامت نباشد کار به جایی نمی رسد؛ مومن باید همانند کوهی استوار باشد که تندبادها او را تکان ندهد.

وی اضافه کرد: انسان و مومن حقیقی باید در برابر دشمن، هوای نفس، وسوسه های شیطان و زرق و برق های دنیوی استقامت داشته باشد؛ یکی از سیاستمداران خارجی می گوید رمز پیروزی مسلمانان در آیه «قل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَيَينِ» است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: ملتی که خود را بر هر دوراهی پیروزی و دشمن را بر سر دو راهی شکست می داند پیروز است، این منطق قرآنی باید در ما زنده باشد، در این صورت مملکت در برابر طوفان ها محفوظ خواهد بود؛ در جنگ تحمیلی دشمنان همه دست به دست هم دادند تا انقلاب را نابود کنند اما نتوانستند.

معظم له اظهار داشتند: الان که خوشبختانه قوی تر وآماده تر هستیم و اگر همه دست به دست هم دهند هیچ کاری نمی توانند بکنند، در حالی که در حال حاضر بسیاری از دولت ها و ملت ها همراه و همگام با اهداف ما هستند.

captcha