شبکه ملی اطلاعات هر چه سریع تر راه اندازی شود

شبکه ملی اطلاعات هر چه سریع تر راه اندازی شود


معلوم می شود که این شبکه های اجتماعی در مسائل سیاسی، اخلاقی، مذهبی و اقتصادی تأثیر دارد، هر روز آثار و خطر آنها روشن­تر می شود و می طلبد که ما روز به روز حساس تر باشیم، پیگیری ها و مسدود کردن محتواهای غیر اخلاقی و نادرست باید باشد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که شبکه ملی اطلاعات هر چه سریع تر باید راه اندازی شود، گفتند: اگر شبکه ملی پر محتوا باشد می توانیم پهنای باند را به شبکه های داخلی بدهیم که مراجعه به شبکه های خارجی مشکل و هزینه بر و مراجعه به شبکه های داخلی به آسانی باشد.

معظم له در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که روز به روز خطر شبکه های مجازی روشن تر می شود، گفتند: اگر این شبکه ها نبودند برنامه 7 آبان پیدا نمی شد و از داخل و خارج انسجام پیدا نمی کرد.

ایشان افزودند: معلوم می شود که این شبکه های اجتماعی در مسائل سیاسی، اخلاقی، مذهبی و اقتصادی تأثیر دارد، هر روز آثار و خطر آنها روشن­تر می شود و می طلبد که ما روز به روز حساس تر باشیم، پیگیری ها و مسدود کردن محتواهای غیر اخلاقی و نادرست باید باشد.

حضرت  آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که برخوردها باید ادامه داشته باشد، اظهار داشت: این برنامه ها باید ادامه داشته باشند تا افراد خلافکار احساس امنیت نکنند، هر چند که این کار به تنهایی کافی نیست اما نباید حاشیه امنی برای متخلفان ایجاد شود.

معظم له افزودند: افراد متخلف فاسد و مفسد باید دائما در وحشت این باشند که با آنها برخورد می شود که خود این مسأله درصد کارهای خلاف را کاهش می دهد؛ فکر اساسی این است که باید جانشین را راه اندازی کرد، قبلا شنیده بودیم که محتوا را دارند مشکل جای دیگری است اما الان ظاهرا مشکل چیز دیگری است.

ایشان با بیان این که باید روی درمان اصلی بیشتر فکر کرد، ابراز داشت: شبکه ملی اطلاعات هر چه سریع تر باید راه اندازی شود، اگر شبکه ملی پر محتوا باشد می توانیم پهنای باند را به شبکه های داخلی بدهیم که مراجعه به شبکه های خارجی مشکل و هزینه بر و مراجعه به شبکه های داخلی به آسانی باشد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی عنوان نمودند: این راهکار مهمی است، اگر در پهنای باند جا به جایی صورت گیرد سبب می شود که عده زیادی شبکه های اجتماعی خارجی را رها کرده و به سراغ موارد داخلی بیایند، البته باید پاسخگوی نیازهای افراد باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: البته می توان از محتواهای سالم آن ها هم استفاده کرد، راه هایی برای انجام کار وجود دارد اما نیازمند عزم محکم دست اندرکاران است، نباید منتظر بود بلکه باید کارها را به سرعت پیش برد.

برچسب ها : مکارم شيرازي
captcha