تصور پایان خصومت غرب با مذاکره و دست دوستی دادن خیالی بیش نیست

تصور پایان خصومت غرب با مذاکره و دست دوستی دادن خیالی بیش نیست


کاری که شما عزیزان انجام می دهید یقینا مجاهدت فی سبیل الله است و بنده برای همه شما دعا می کنم تا در مسیری که هستید موفق باشید.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار گروهی از کارکنان وزارت دفاع و جمعی از پاسداران سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام قم، با استناد به فرمایشی از مولا علی علیه السلام خطاب به کمیل، تصریح کردند: فیض خدا نا محدود است و هر قلبی به اندازه ظرفیت و وسع خود از آن بهره می گیرد.
ایشان با تاکید بر این که انسان باید سعی کند ایمان خود را قوی و معرفتش را افزایش دهد تا فیض الهی بیشتر شامل حال او شود، تصریح کردند: به هر میزان آمادگی انسان بیشتر باشد سیر تکاملی او فراتر خواهد رفت.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که مردم سه طائفه هستند، فرمودند: گروه اول علمای ربانی هستند که مردم را تربیت می کنند، اینها مانند آفتاب نور افشانی و مردم از نورشان بهره می برند، دسته دوم گروهی هستند که پیرو علمای ربانی هستند و از نور آنها استفاده می کنند.
ایشان گروه سوم انسان ها را کسانی دانست که بدون هدف و برنامه به این سو و آن سو کشیده می شوند و در همین زمینه تصریح کردند: اینها نان به نرخ روز خور هستند و در زمره حزب باد به شمار می آیند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان کردند: فراموش نمی کنیم در همین کشور و در قبل از انقلاب برخی افراد نسبت به برخی زنده باد فلانی می گفتند اما چند صباحی دیگر شعار دیگری سر می دادند.
معظم له خطر اصلی را در گروه سوم ذکر کرد و فرمودند: اینها یک روز می توانند در خط انقلاب باشند و روز دیگر در خط منافقین و ضد انقلاب و خدمت به استکبار و جاسوسان.
ایشان بیان داشتند: عجیب است از کسانی که هنوز پیرو اینها هستند؛ برادارن عزیز سعی کنید بی برنامه و بی راهنما نباشیم، مسیر خود را درست انتخاب کنیم، بویژه در دنیای امروز که عوامل فساد از هر زمانی بیشتر است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: در تاریخ بشر زمانی را سراغ نداریم که این همه مفاسد زیاد شده باشد، در فضای مجازی به مقدسات بد و بیراه می گویند، به پیامبر و اهل بیت ایشان علیهم السلام، رهبر و مراجع و علما توهین می کنند.
ایشان با بیان این که نشر فساد از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی زیاد شده است، اظهار کردند: فضای مجازی را آنهایی به راه انداخته اند که می خواهند از طریق افشاندن بذر فساد جوامع را به فساد بکشانند و از این مسیر بر آنها سلطه پیدا کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم هوشیاری جامعه بویژه نسل جوان در قبال توطئه های دشمنان، افزودند: آنها می دانند تا زمانی که این جوانان در خط رهبر و در مسیر ارزش ها هستند نمی توانند آنها را مرعوب نقشه های شیطانی خود سازند؛ اما اگر فساد را گسترش دادند اجرایی ساختن برنامه ها و نقشه های شوم شان نیز دشواری چندانی نخواهد داشت.
ایشان تصریح کردند: دشمنان ما نمی خواهند ببینند جمهوری اسلامی ایران به کشوری تاثیرگذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.
ایشان بیان داشتند: این که برخی خیال می کنند دست دوستی بدهیم و دعواها را کم کنیم، اینها خیال است، غربی ها و دشمنان ما به دنبال بهانه جویی هستند، اگر امروز در برابر زیاده خواهی شان کوتاه بیاییم، فردا موضوعاتی همچون حقوق بشر، دست برداشتن از حمایت حزب الله و مقاومت و به رسمیت شناختن اسرائیل را مطالبه خواهند کرد.
معظم له با تاکید بر این که باید قوی باشیم تا بتوانیم در برابر دشمن بایستیم، خدمت به انقلاب و اقتدار آن را عبادت توصیف کرد و فرمودند: بهترین ضمانت برای حفظ استقلال کشور این است که دشمن از ما بترسد و در این صورت جنگ هم نخواهیم داشت.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: چند بار رییس جمهور آمریکا دم از گزینه نظامی زد، اما مجبور شد این گزینه را به زیر میز ببرد، علت این که این گزینه را اجرایی نکردند چون جرات ندارند و از سپاه، ارتش و بسیج ما می ترسند.
ایشان با تاکید بر تقویت بیش از پیش بنیه های دفاعی و نظامی کشور اضافه کردند: اخیرا هم که در زمینه های دفاعی و نظامی به دستاوردهای بیشتری دست یافته ایم هراس دشمنان ما نیز بیشتر شده است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به جمع حاضر افزودند: کاری که شما عزیزان انجام می دهید یقینا مجاهدت فی سبیل الله است و بنده برای همه شما دعا می کنم تا در مسیری که هستید موفق باشید.
معظم له بیان کردند: آنها می دانند داعش در عراق و سوریه ضربات اصلی را از ما می خورد، بحمدلله کشور ما در امنیت است، آنها می خواهند امنیت ما را بهم بزنند اما توان آن را ندارند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه از حماسه عاشورایی ملت در برگزاری باشکوه عزای امام حسین علیه السلام تلاش های ماموران امنیتی و انتظامی در برقراری امنیت را ستودند.
ایشان بیان داشتند: در کشورهای همسایه و منطقه در ایام عزای اباعبدالله علیه السلام حوادث ناگوار و اسفناکی اتفاق افتاد؛ اما بحمدلله در کشور ما مجالس عزای اباعبدالله علیه السلام با شکوه خاصی و بدون کمترین مشکل برگزار شد.

captcha