خطر فضاهای مجازی را جدی بگیرید / بیکاری عامل بسیاری از بدبختی ها است / قوای سه گانه جلوی قاچاق را بگیرند

خطر فضاهای مجازی را جدی بگیرید / بیکاری عامل بسیاری از بدبختی ها است / قوای سه گانه جلوی قاچاق را بگیرند


یک گروه زبده مجهز درباره آسیب شناسی شبکه های اجتماعی باید تعیین شود، بسیاری از مردم 5 تا 9 ساعت با شبکه های اجتماعی وفضای مجازی سروکار دارند / آیا قوای سه گانه نمی توانند جلوی قاچاق را بگیرند، چه قدرتی است که مقابل قوای سه گانه وجود دارد که قوا می گویند قاچاق نباشند اما آن ها می گویند باشد؟‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور فرمودند: اگر قرار است مردم مسائل اقتصادی را لمس کنند باید چند مطلب انجام شود.
ایشان افزودند: مردم در عرصه بهداشت و درمان لمس می کنند که تحولی ایجاد شده، حال ما منتظریم که در سایر مسائل هم مردم لمس کنند، اگر همت جدی در کار وجود داشته باشد مسأله مهم اقتصادی که عبارت است از راه افتادن مراکز تولیدی و گشایش، قابل لمس می شود.
معظم له با بیان این که ساماندهی مسأله یارانه ها شجاعت می خواهد، اظهار داشتند: پرداخت یارانه به شیوه کنونی بلایی است که بعضی ها بر سر مردم آوردند، به چه دلیل 80 میلیون نفر باید از یارانه استفاده کنند؟
ایشان ادامه دادند: موضوع یارانه ها نیازمند شجاعت است از این رو ملاحظات باید کنار گذاشته شود و در این مسائل بن بستی وجود ندارد، مسأله دیگری که باید مورد توجه باشد این است که جلوی هزینه های اضافی گرفته شود، اقتصاد مقاومتی که فرمودند باید در عمل پیاده شود.
معظم له با تأکید بر ضرورت جلوگیری از قاچاق ابراز داشتند: چرا روزانه هزاران کانتینر بدون نظارت وارد کشور می شوند، این موضوع ضربه عظیمی به اقتصاد مملکت می زند؛ همه می گوییم و همه تماشا می کنیم.
ایشان عنوان کردند: آیا قوای سه گانه نمی توانند جلوی قاچاق را بگیرند، چه قدرتی است که مقابل قوای سه گانه وجود دارد که قوا می گویند قاچاق نباشند اما آن ها می گویند باشد؟ تا از قاچاق جلوگیری نشود وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا نمی کند؛ با وجود این که اجناس قاچاق را آتش زدند باز هم می بینیم که صدها مورد وارد می شود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اگر این موارد حل شود امید است که مراکز تولیدی راه بیفتند و کار برای جوانان پیدا شود، بیکاری عامل بسیاری از بدبختی ها است؛ بیکاری، سرقت، جاسوسی و مشکلات دیگری را در پی دارد، البته کارهایی صورت گرفته اما باید کارهای بیشتری شود تا مردم لمس کنند.
آسیب های شبکه های اجتماعی
ایشان اضافه کردند: یک گروه زبده مجهز درباره آسیب شناسی شبکه های اجتماعی باید تعیین شود و کار کنند. یکی از مهم ترین موضوعات مسأله دسترسی به اطلاعات است؛ برخی از شبکه های اجتماعی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی دارند و اطلاعات فرد در اختیار آنان است با این وضعیت آن ها حتی می توانند در انتخابات ما دخالت کنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: نظام، دین و برنامه های ما می تواند به وسیله آنها دچار مشکل شود، آنها می توانند جعل پیام کرده و منتشر کنند؛ در این مسیر، پدیدآورندگان این شبکه ها، تمام فیلم های فاجعه منا را حذف کردند و این نشانه خطرناکی است؛ این ها به حریم خصوصی افراد وارد می شوند و سعی در تغییر افکار مردم و جامعه دارند.
ایشان با بیان این که بسیاری از مردم 5 تا 9 ساعت با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سروکار دارند، اظهار داشتند: امسال بیش از 80 درصد دانش آموزان با معدل 12 و زیر آن قبول شدند که حتی داد وزیر آموزش و پرورش را هم در آورد، علت هم این بود که دانش آموزان وقت عمده خود را صرف برنامه های بدآموز یا بیهوده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می کنند.
معظم له با اشاره به گزارشی که در باره آسیب ها و مفاسد شبکه های اجتماعی در اختیار وی قرار گرفته، تصریح کردند: بنده وقتی این گزارش ها درباره مفاسد شبکه های اجتماعی را مشاهده کردم، متاثر شدم که خارجی ها چه بر سر جوانان ما می آورند؛ برخی شبکه های اجتماعی ارتباط نا مشروع با محارم را ترویج می دهند.
ایشان افزودند: من یک تیم زبده را مأمور بررسی آسیب های آنها کردم و نتیجه آن را در اختیار شما می گذارم، شما اگر بتوانید شبکه ملی را مجهز و آماده کنید و پهنه باندها را در اختیار آنها بگذارید، مشکل حل می شود، فیلتر کردن به تنهایی حل مشکل نمی کند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: باید روی این مسأله فکر کرد که نباید برده شبکه های اجتماعی باشیم و همه اسرار و زندگی ما در اختیار آن ها باشد.
ایشان عنوان کردند: انقلاب اسلامی  که سبب عظمت ایران شده، در دنیا مطرح است و در منطقه حرف اول می زند به همین اعتقادات مذهبی است، امام بدون اعتقادات مذهبی نمی توانست انقلاب کند؛ در سوریه و عراق نیز دعوا بر سر همین اعتقادات مذهبی است، امروز نیز حفظ کشور با حفظ اعتقادات و دارا بودن اعتقادات مذهبی است.

captcha