کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در اظهار دشمنی نسبت به ایران مسابقه می دهند/ ضرورت مقابله با سوء استفاده از ابزار مخابراتی

کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در اظهار دشمنی نسبت به ایران مسابقه می دهند/ ضرورت مقابله با سوء استفاده از ابزار مخابراتی


هنوز در برخی مسائل و تکنولوژی ها نیاز به خارجی ها داریم، و عیب این نیازمندی و عدم خودکفایی این است که اگر طرف مقابل اهداف و برنامه های ما را مخالف با اهداف خود ببیند از دادن امکانات امتناع می ورزد؛ و اکنون بسیاری از این امکانات مهم در دست برخی از دولت های نظام سلطه همانند آمریکا، فرانسه و انگلیس است و وظیفه ما خودکفایی و اتکاء به نیرو و توان داخلی می باشد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار سرپرست شرکت مخابرات ایران با بیان این که مخابرات و ابزار مخابراتی نقش مهمی در دنیا دارد، فرمودند: این ابزار به همه چیز از جمله پیشرفت ها، علوم و اصلاح کارها سرعت می دهد. ما باید از آخرین ابزار روز استفاده کنیم و نباید عقب بمانیم اما مشکل مهمی وجود دارد، این ابزار همانند شمشیر دو لب است که می تواند در مسیر خیر و سعادت و هم در مسیر بیگانگی خدا و انسانیت مورد استفاده قرار گیرد. 

معظم له با بیان این که نظام سلطه و غربی حداکثر استفاده را از ابزارهای ارتباطی و مخابراتی می برد، اظهار داشتند: در آمریکا کاندیداهای ریاست جمهوری در اظهار دشمنی نسبت به ایران با یکدیگر مسابقه می دهند و هرکدام اظهار عداوت بیشتری می کنند. و این رفتار نتیجه آن است که فضای آمریکا تحت پوشش صهیونیست ها قرار گرفته است، آن ها نیز با استفاده از وسایل مخابراتی مردم را شست و شوی مغزی دادند؛ کاندیدا می بینند اسلام ستیزی با آن وضع تفکری را که در محیط پراکنده شده هماهنگ تر است از این رو برای رسیدن به آرا از آن استفاده می کنند که خطر بزرگی برای دنیا است. 

ایشان با بیان این که این افراد سیاست های مخرب خود را با استفاده از وسایل مخابراتی و ارتباطی پیش می برند، ابراز داشتند: از نظر مسائل فرهنگی و اخلاقی این ابزار می تواند وسیله مؤثری برای فساد اخلاق و فرهنگ باشد و از سویی دیگر از این ابزارها نمی توان صرف نظر کرد، بنابراین باید به گونه ای این ابزارها تنظیم شود که حداکثر استفاده صحیح از آن بشود و جلوی سوء استفاده ها را نیز باید گرفت؛ اگر جلوی سوء استفاده را نگیریم ضرر این ابزار بیش از منفعتش می شود. 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: برای این کار باید برنامه ریزی شود، صرف توصیه که مراقب باشید از وسایل مخابراتی سوء استفاده نشود فایده ای ندارد، باید برنامه ریزی صورت گیرد تا از ابزار استفاده خوب شود و سوء استفاده ها حذف یا به حداقل برسد. 

ایشان اضافه کردند: هنوز در برخی مسائل و تکنولوژی ها نیاز به خارجی ها داریم، و عیب این نیازمندی و عدم خودکفایی این است که اگر طرف مقابل اهداف و برنامه های ما را مخالف با اهداف خود ببیند از دادن امکانات امتناع می ورزد؛ و اکنون بسیاری از این امکانات مهم در دست برخی از دولت های نظام سلطه همانند آمریکا، فرانسه و انگلیس است و وظیفه ما خودکفایی و اتکاء به نیرو و توان داخلی می باشد. 

معظم له با بیان این که درباره هزینه هایی که در زمینه خدمات مخابراتی از مردم دربافت می شود فرمودند: نباید به گونه ای باشد که این خدمات تبدیل به تجارت پردر آمدی شود که به مردم تحمیل میگردد، تا جایی که ممکن است باید برای مردم تسهیلات در نظر گرفته شود تا فشار زیادی بر مردم وارد نشود. 

ایشان افزودند: گاهی با استفاده از بستر راه های مخابراتی از مردم سرقت و دزدی می شود که برای مقابله با آن باید تدبیری اندیشیده شود، امنیت سرمایه ها و اسرار مردم نباید برهم بخورد؛ از این ابزار باید در مسیر صحیحی استفاده کرد تا اسباب پیشرفت جامعه باشد.

برچسب ها : مکارم شيرازي
captcha