شبکه های اختلاف افکن مزدور دشمن هستند/ تا اندیشه تکفیر ریشه کن نشود جهان اسلام روی آرامش نخواهد دید

شبکه های اختلاف افکن مزدور دشمن هستند/ تا اندیشه تکفیر ریشه کن نشود جهان اسلام روی آرامش نخواهد دید


تکفیری ها خون مسلمانان را ریخته و زیر ساخت های کشورهای اسلامی را از بین می برند، دشمن مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و خود نظاره گر است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان دیانت ترکیه با تبریک ولادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و آرزوی موفقیت برای ملت ترکیه تأکید کرد که ملت ایران و ترکیه به عنوان همسایه فرهنگ نزدیک و مشترکات بسیاری دارند.

ایشان افزودند: طبق شنیده ها ترکیه 90 هزار مسجد اسلامی و صدها مسجد شیعی دارد که به صورت آزادانه اعمال مذهبی خود را انجام می دهند که اسباب خوشبختی است، 90 درصد مردم ترکیه مسلمان بوده و به عقاید خود پایبند هستند، همچنین نماز جمعه های ترکیه از نظر تعداد کم نظیر است؛ ملت ترکیه با سابقه ای طولانی نقش مهمی در اسلام و جهان دارند.

معظم له با بیان این که مسأله مهم امروز مسلمانان تهدید از سوی تکفیری ها است، اظهار داشتند: تکفیری های بلای جان اسلام و جهان بشریت هستند که علمای اسلام برای ریشه کن کردن آنها باید دست به دست هم دهند.

ایشان ادامه دادند: تنها عملیات نظامی تکفیری ها را ریشه کن نمی کند بلکه علمای جهان اسلام باید تفکر تکفیری را از بین ببرند، سال گذشته کنگره عظیمی در قم داشتیم که تمام علما و مفتیان بزرگ اسلام درباره مقابله با تکفیری ها صحبت کردند و به این نتیجه رسیدند که این افکار باید از بین برود تا جهان اسلام به آرامش برسد.

معظم له از برگزاری کنگره ای مشابه کنگره سال گذشته برای مقابله با تفکرات تکفیری خبر داد و ابراز داشتند: در این کنگره علمای جهان اسلام راهکاری برای مبارزه و مقابله با تکفیری ها پیدا خواهند کرد، امیدواریم که علمای ایران و ترکیه درباره مشکلات جهان اسلام چاره اندیشی کنند.

ایشان عنوان کردند: تکفیری ها خون مسلمانان را ریخته و زیر ساخت های کشورهای اسلامی را از بین می برند، دشمن مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و خود نظاره گر است؛ تکفیری ها در صفوف مسلمانان دشمنی ایجاد کرده و اسلام را در دنیا به صورت وارونه و به عنوان دینی خشن و خونریز معرفی می کنند این درحالی صورت می گیرد که دنیا آماده پذیرش اسلام است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: در آمریکا یکی از پر فروش ترین کتاب ها قرآن است و یکی از رجال سیاسی آمریکا گفته که باید منتظر باشیم تا مردم امریکا با صدای اذان بیدار شوند اما متأسفانه تکفیری ها جلوی این پیشرفت را گرفتند، تکفیری ها گاهی از آیات قرآن برای اهداف زشت و پلید خود استفاده می کنند در حالی که این آیات هیچ ارتباطی با اهداف پلید آن ها ندارد.

ایشان اضافه کردند: بهترین راه مقابله با مشکلات جهان اسلام اساس قرار دادن قرآن و سنت در همه کارها است، اسلام دین رحمت بوده و پیامبر اسلام رحمة للعالمین است، حال چگونه پیامبر رحمت راضی می شود که تکفیری ها افرادی را در قفس به آتش بکشند؛ بازگشت به کتاب و سنت حلال همه مشکلات جهان اسلام است.

معظم له با بیان این که اختلاف بین مذاهب مشکلاتی ایجاد نمی کند، فرمودند: ما در ایران با برادران اهل سنت کاملا دوستانه زندگی می کنیم، اهل سنت در ایام انتخابات همانند شیعیان در فعالیت ها شرکت دارند.

ایشان افزودند: دامن زدن به اختلافات مذهبی کار دشمنان اسلام است، باید بیدار و هوشیار باشیم تا آلت دست دشمنان نشویم، اختلافات بین مسلمانان بسیار کم است؛ خوشبختانه در ترکیه اختلافات مذهبی سبب ایجاد مشکل نشده که نشان از فرهنگ بالای مردم ترکیه دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که برخی شبکه های مزدور بیگانه وجود دارد که به اختلافات داشمن می زنند، اظهار داشتند: ما از چنین شبکه هایی بیزار هستیم، این شبکه ها وابسته به بیگانه بوده و مزدور دشمنان هستند که ربطی به شیعه ندارند؛ این شبکه ها حتی به بزرگان شیعه نیز بی احترامی می کنند.

برچسب ها :
captcha