دست از فرافکنی بردارید و به خواست ملت ها تن دهید

دست از فرافکنی بردارید و به خواست ملت ها تن دهید


بعد از بروز و ظهور جریان های تکفیری همچون داعش، النصره و القاعده و جنایاتی که کردند معلوم می شود مکتب تکفیر بر خلاف عقل، نص و صریح قرآن و اسلام است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اهانت اخیر امام جماعت مسجد الحرام به ایرانیان و تکفیر شیعیان از سوی وی، خاطرنشان کردند: این در حالی است که دو سه هفته قبل اینها کنگره ای بر ضد تکفیری ها برگزار کردند، حال خودشان مشغول تکفیر شده اند و تاکید می کنند که جنگ را باید به جنگ شیعه و سنی تبدیل کنیم.

ایشان یادآورشدند: شما در مقدس ترین مرکز اسلام شروع به تکفیر گروه عظیمی از مسلمانان دنیا می کنید، آن هم بعد از آن که فساد مکتب شما برای همه دنیا ظاهر شده است.

معظّم له اضافه کردند: بعد از بروز و ظهور جریان های تکفیری همچون داعش، النصره و القاعده و جنایاتی که کردند معلوم می شود مکتب تکفیر بر خلاف عقل، نص و صریح قرآن و اسلام است. شما بیایید از مکتب وهابیت تکفیری فاصله بگیرید و بگویید در عمل ثابت شد که میوه این درخت داعش و القاعده است. اینها را رها کنید و به جمع مسلمانان بپیوندید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: شما بلاد اسلامی را تخریب کردید، حالا طلبکار نشوید و به دامان مسلمانان برگردید. در یمن می خواهید چکار کنید؟! ایران، یمنی ها و همه شیعیان می گویند مساله یمن باید از طریق سیاسی حل شود و به خواست مردم باید تن دهید، اما شما بمباران می کنید.

معظّم له تصریح کردند: در سوریه بدون توجه به خواست ملت شان این همه بمباران و جنایت کردید، چرا بی توجه به خواست مردم همه جا را به ویرانی می کشید و بعد ایران را متهم می کنید و می گویید ایران مقصر است! مقصر کسانی هستند که نمی خواهند واقعیات و خواسته های مردم را ببینند.

ایشان اضافه کردند: آیا عراقی ها، یمنی ها و سوری ها حق دفاع ندارند؟ الان یمنی ها می گویند حاضریم بنشینیم و دولت فراگیر تشکیل دهیم، اما مفتی اعظم شان می گوید حمله به یمن و بمباران حکیمانه بود؛ آیا ویران کردن مطابق حکمت است؟

معظّم له یادآورشدند: اینها در عالمی از خیالات واهی زندگی می کنند، سرمایه آنها دروغ و تهمت است، می گویند ایران و شیعه می خواهد مکه و مدینه را تسخیر کند؛ رسوایی بی سابقه ای که در جده اتفاق افتاد برای همه کافی است، این رسوایی در تاریخ سابقه نداشت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآورشدند: ما خیر همه را می خواهیم، تکفیری ها را رها کنند و به جمع مسلمانان باز گردند؛ ما هم آنها را دوست خود می دانیم، روش حکیمانه این است، نه این که وقتی دیدید ثمره کاری شوم، شرارت و کشتار است، باز هم اصرار و لجاجت کنید.

ایشان ضمن دعا برای رفع مشکلات مسلمانان جهان، تاکید کردند: امیدواریم این تذکرات را دوستانه بدانند و بر طبق آن عمل کنند و امت اسلام را از این بلای عظیم نجات دهند؛ ان شاءالله خدای متعال غافلان را از خواب غفلت بیدار و مسلمانان جهان را از شر اشرار نجات دهد.

برچسب ها :
captcha