تبیین رابطه وهابیت تندرو و تکفیری ها ضروری است

تبیین رابطه وهابیت تندرو و تکفیری ها ضروری است


علما باید با به روز باشند و با بدعت های جدید و مخرب مقابله کنند که اگر این کار را انجام ندهند مورد لعن خدا خواهند بود،  بنابراین دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام)  واجب است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار  مدیران و پژوهشگران موسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام برگزارشد، به تبیین اهمیت مقابله همه جانبه با تکفیری ها و جنایات آنان و تبیین این که تکفیری ها محصول وهابیت تندرو است پرداختند.

ایشان با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) فرمودند:  علما باید به روز باشند و با بدعت های جدید و مخرب مقابله کنند که اگر این کار را انجام ندهند مورد لعن خدا خواهند بود،  بنابراین دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام)  واجب است، اگر واجب عینی نیز نباشد لااقل واجب کفایی است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به جنایت های تکفیری ها خاطرنشان ساختند: یکی از بهترین راه های مقابله با وهابیت تندرو، تبیین رابطه تکفیری ها و وهابیت تندرو برای مردم دنیا است؛ چرا که یقینا تکفیری ها ثمره شوم وهابیت تندرو هستند و اگر به خوبی بتوانیم این رابطه را به مردم نشان دهیم، یکی از بهترین پاسخ ها به این فرقه ضاله است، چون هر چیزی را از محصولش باید ارزیابی کنیم، و محصول وهابیت تندرو این همه جنایات تکفیری ها است که هرگز در تاریخ بشر سابقه نداشته است.

معظّم له افزودند: تکفیری ها جنایت کارترین افراد تاریخ بشر هستند و آنها محصول شجره خبیثه وهابیت تندرو هستند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تبیین معارف اهل بیت(علیهم السلام) برای مردم دنیا پرداختند و خاطرنشان کردند: امروز سخنان و گفتار اهل بیت(علیهم السلام) در همه جای دنیا خریدار دارد، اما مسیر وهابیت تندرو چون از منطق ضعیف و غیر انسانی برخوردار است در هیچ جا نزد افکار عمومی دنیا خریدار ندارد. و تنها به زور ثروت و پول یکی از کشورهای عربی می خواهند منطق خود را به دنیا تحمیل کنند که هرگز موفق نخواهند شد.

 ایشان در توصیه ای به مسئولین موسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام فرمودند: خبررسانی کافی درباره خود موسسه پژوهش ها و فعالیت های آن  انجام نشده است و خیلی ها هنوز از این فعالیت ها خبر ندارند که باید به هر طریق و شکلی خبر رسانی لازم را انجام دهید؛ چرا که هم باعث جذب افراد بیشتر به این موسسه می شود و هم اثرات بهتری خواهید گرفت، امروز خبر رسانی حرف اول را می زند.

 معظّم له در پایان خاطرنشان کردند: باید فعالیت ها وکارهایتان فکری و علمی را در شهرستان ها نیز گسترش دهید و برنامه ها را از اینجا به آنان  ارائه دهید، حتی می توانید فعالیت ها را به خارج از کشور گسترش دهید؛ چرا که خطر وهابیت تندرو و تکفیری ها خطر مهمی است که باید به آن توجه کرد.

برچسب ها :
captcha