کنگره جریان های تکفیری در تاریخ شیعه ماندگار خواهد بود

کنگره جریان های تکفیری در تاریخ شیعه ماندگار خواهد بود


ما دنبال وحدت هستیم و وقتی‌که دم از وحدت می‌زنیم، صادق هستیم، در این کنگره به جهانیان گفتیم که کارهای داعش و تکفیری‌ها برخلاف اسلام است‌

حضرت آیت‌الله ‌العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار مدیرکل و ستادهای انتظامی و نظامی و جمعی از کارکنان فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن تقدیر از کارکنان فرودگاه فرمودند:

در خارج از ایران تبلیغات سوئی علیه ایران و تشیع صورت می‌گیرد، ولی با برگزاری کنگره جهانی جریانات تکفیری و حضور مهمانان در کشور و مواجهه با برخوردهای مناسب و توأم با تکریم مسئولین تبلیغات دشمنان باطل شد.

معظّم له بابیان اینکه؛ برخی از مهمانان بعد از برگشت، نامه نوشتند ضمن تشکر و قدردانی اعلام کردند این کنگره دور از انتظار ما بوده و همچنین رهبر معظم انقلاب نیز طی پیامی از برگزاری کنگره و کار بزرگی که در قم صورت گرفت تقدیر کردند.

حضرت آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به فواید کنگره جریان های تکفیری در جهان بیان داشتند: یکی از ویژگی‌های بارز این کنگره، ابتکار عمل مراجع تقلید و تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی در برگزاری این کنگره بوده که بعد از آن کشورهای مصر، سوریه و عربستان سعودی با اقتباس از ما تصمیم به برگزاری کنگره های مشابهی در این زمینه گرفتند.

ایشان با اشاره به روحیه بخشی به رزمندگان عراقی و سوری در جنگ با داعش افزودند: همان‌طوری که می‌دانید؛ افزایش روحیه یکی از موفقیت‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل می‌باشد، لذا وقتی مبارزان عراقی دیدند، همه علمای جهان اسلام یک‌صدا علیه تکفیر اجتماع کردند، با وحدت رویه علیه جریان‌های تکفیری به مبارزه ادامه می‌دهند.

معظّم له با تأکید بر وحدت حاکم بر این کنگره تصریح کردند: در ابتدای اجلاس در سخنرانی خود گفتم؛ که در این کنگره نباید کوچک‌ترین تعرضی به اعتقادات مذاهب دیگران شود، همه شرکت‌کنندگان نیز رعایت کردند.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی افزودند: علمای سنی که از شرق و غرب عالم آمده بودند راضی برگشتند. این کنگره، شکننده تبلیغات سوءی بود که شکست این تبلیغات برای ما ارزش داشت.

حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: ما دنبال وحدت هستیم و وقتی‌که دم از وحدت می‌زنیم، صادق هستیم، در این کنگره به جهانیان گفتیم که کارهای داعش و تکفیری‌ها برخلاف اسلام است.

ایشان با بیان اینکه تکفیری‌ها جوانان را با حرف‌های دروغین تشکیل خلافت اسلامی فریب می دهند تأکید کردند: با گردهمایی علمای بیش از 80 کشور در کنگره عملاً نشان داده‌شده که همه علمای اسلام برنامه‌های تکفیری ها را محکوم می‌کنند.

معظّم له با اشاره به کنگره الازهر تصریح کردند: در کنگره ضد تکفیری که در مصر برگزار شد الازهر اعلام کرد علمای 120 کشور برنامه‌های داعش و تکفیری‌ها را محکوم کردند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود بابیان اینکه؛ جلوگیری از ریخته شدن خون بی‌گناهان از دیگر فواید این کنگره بود بیان داشتند: مهم‌ترین ثمره این کنگره تودهنی محکمی بر غربی‌ها بود که در رسانه‌های خود علناً از گروهای تروریستی داعش با نام دولت اسلامی عراق و شام نام می‌بردند و می‌خواستند اسلام را دین خون‌ریز و جنایت‌کار نشان دهند.

حضرت آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی بابیان اینکه دین اسلام دین رحمت و عزت است اظهار داشتند: رحمانیت دین اسلام، مسلمان و کافر را شامل می‌شود. نور آفتاب، آرامش زمین و مواهب رحمانیت خداوند است.

ایشان افزودند: یک‌صد و چهارده بار در قرآن ذکر شریف بسم الله الرحمن الرحیم تکرار شده است، با این‌ حال کجای اسلام با این خشونت‌ها سازگار است.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مسئولین فرودگاه‌ها بیان داشتند: شما در کاری شرکت کردید که این کار در تاریخ شیعه ماندگار خواهد بود و ان شاء لله بزودی دبیرخانه‌ای برای کنگره راه‌اندازی خواهد شد که اتصال بین علما باشد.

حضرت آیت‌ الله‌ العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: برگزاری این کنگره اولین تجربه ما بود ولی خطا نداشت هرچند تهدید کرده بودند که چنین و چنان می‌کنیم، ولی با همکاری همه مسئولین نظامی و انتظامی و بهداشت هیچ مشکلی در برنداشت.

آیت‌ الله‌ العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: فنّاوری را باید در عرصه‌های فرودگاهی فرابگیرید و بدها را کنار بگذارید زیرا هرچه قدر رضایت مسافرین بیشتر باشد آبرومندی برای نظام است.

حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: فرودگاه دروازه مملکت است، لذا مدارا، نظم، نظافت وقت‌شناسی همه از باب آبروی نظام است.

ایشان افزودند: اسلام را باید با عمل تبلیغ کرد، امیدوارم همیشه در لطف خدا باشیم و زیر سایه ی امام زمان باشید

برچسب ها :
captcha