اگر بسیج نبود بسیاری از کارها در کشور روی زمین می ماند

اگر بسیج نبود بسیاری از کارها در کشور روی زمین می ماند


بسیج نیرویی آماده و تشکیل شده از نیروهای جوان، مخلص و با انگیزه است، این یک سرمایه پر قیمت است که به برکت اسلام در اختیار ما قرار گرفته و باید از ظرفیت‌های آن استفاده کرد‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار سردار نقدی و جمعی از مسؤولان سپاه استان قم با تبریک هفته بسیج فرمودند: بسیج پس از انقلاب به سبب ضرورت تشکیل شد و این مسأله حادثه مبارکی در تاریخ انقلاب ایجاد کرد.

ایشان افزودند: بسیج در عمل نیز نشان داد که اگر نبود جای او خالی بود و بسیاری از مسائل روی زمین می‌ماند‌؛ از این‌رو با اشاره به تجربه تشکیل بسیج و آثار و برکاتش باید این تشکیلات مبارک پا برجا بماند.

معظّم له با بیان این‌که وجود جمعیت 20 میلیونی بسیجی در دل دشمنان وحشت ایجاد می‌کند، خاطرنشان کردند: امروز مسأله بسیج از مسائل رزمی نیز فراتر رفته و در بخش‌های مختلفی همانند اجتماعی، اقتصادی و تربیتی نیز ورود پیدا کرده است.

ایشان ادامه دادند: بسیج نیرویی آماده و تشکیل شده از نیروهای جوان، مخلص و با انگیزه است، این یک سرمایه پر قیمت است که به برکت اسلام در اختیار ما قرار گرفته و باید از ظرفیت‌های آن استفاده کرد، ‌ولی هنوز از این ‌ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده نشده و باید بهره حداکثری را برد.

معظّم له خاطرنشان کردند: مردم دنیا اگر یک دهم این سرمایه‌ را داشتند بر روی آن بسیار برنامه ریزی می‌کردند و این مسأله مهمی است.

حضرت آیت‌‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این‌که انبیا نیز از نیروهای بسیج استفاده می‌کردند، بیان داشتند: برخی تاریخ بسیج را به زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) باز می‌گردانند، ولی از آیات قرآن استفاده می‌شود که پیامبران قبل از اسلام نیز بر نیروهای بسیج تکیه می‌کردند؛ آنها در حقیقت بسیجیان انبیا بودند.

‌ایشان یادآور شدند: تکیه پیامبران بر نیروهای جوان و مخلص بوده که ما امروز نام آن را بسیج گذاشته‌ایم؛ امیدواریم این برنامه تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه داشته باشد، حتی عمده یاران حضرت مهدی(عج) بسیجیان خواهند بود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسائل آموزش رزمی بسیجیان نباید فراموش شود، بیان داشتند: این افراد دائما باید آمادگی رزمی داشته و خود را در میدان نبرد ببینند.

معظّم له یادآور شدند: بسیجیان همچنین باید مسائل مربوط به آموزش‌های عقیدتی را ببینند، چرا که اگر قرار است آسیبی ببینند از این مسأله می‌بینند و دشمنان دائما در مسائل عقیدتی ایجاد شبهه می‌کنند؛ باید در مسائل عقیدتی و اخلاقی بسیج نیز کار کرد چرا که دشمن دل بسته آنها را از این دو نظر جدا کند.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برنامه‌های اجتماعی، عملی، امر به معروف و نهی از منکر را از کارهای اصلی بسیج دانست و تأکید کردند: آموزش‌های صحیح بسیجیان در این زمینه نیز باید ادامه داشته باشد تا بهانه‌ای به دست دشمن نیفتد؛ البته این کارها صورت می‌گیرد و بنده در این باره تأکید می‌کنم.

ایشان با بیان این‌که هر جمعیتی دارای آسیب‌هایی است، بیان داشتند: گروهی باید آسیب‌های موجود را بررسی کنند؛ درست است که با دیده رضا نگاه می‌کنیم ولی باید با چشم انتقاد نیز نگاه کرد؛ ممکن است آسیب‌هایی باشد این‌ها را باید شناخت و حل کرد، نمی‌شود یک جمعیت 20 میلیونی بدون آسیب باشد.

معظّم له خاطرنشان کردند: البته درصدی از این آسیب‌ها طبیعی است، ولی از آن درصد به بالا بیماری و آسیب می‌شود که باید مراقب بود، گروه ویژه‌ای باید باشد تا این مسائل را پیگیری کند تا اگر افراد نفوذی و یا بدون روحیه بسیجی هستند کنار گذاشته شوند تا با این تصفیه جمعیت بسیج بدون مشکل باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر عیوبی در بسیج پیدا شود ضرر آن بیش از آن است که در آحاد اجتماع پیدا می‌شود.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود حضور بسیج در کنار مساجد را با برکت دانست و فرمودند: مراقب باشید بسیجیان حاضر در مساجد با هیأت امنا و امام جماعت مسجد اختلاف پیدا نکنند، اگر هم ایجاد شد سریع حل شود تا رابطه پدری و فرزندی میان آنها برقرار باشد.

 
برچسب ها :
captcha