تقدیر معظّم له از فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران

تقدیر معظّم له از فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران


تنها اگر این جمله را در نظر بگیریم گویای همه چیز است «ولهن مثل الذی علیهن بالمعروف» زنان به همان مقدار که وظیفه دارند به همان مقدار حق دارند و باید حقوق آنها به طور کامل در جامعه پرداخته شد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مدیران بانوی شهرداری تهران، با اشاره به گزارش ارائه شده، اظهار داشتند: توضیحات بسیار خوبی دادید و معلوم شد کارهای فرهنگی در حوزه شهرداری تهران بیش از آن است که ما تا به حال شنیده ایم. کارهای وسیع و گسترده ای انجام می شود و این مسأله جای تشکر دارد.

 ایشان در ادامه با بیان این که دین مبین اسلام برای احیای حقوق زن برنامه های بسیاری دارد، تصریح کردند: تنها اگر این جمله را در نظر بگیریم گویای همه چیز است «ولهن مثل الذی علیهن بالمعروف» زنان به همان مقدار که وظیفه دارند به همان مقدار حق دارند و باید حقوق آنها به طور کامل در جامعه پرداخته شد.

 معظّم له آزادی غربی را به معنای بی بندوباری دانست و فرمودند: آزادی که در غرب وجود دارد هیچ خط قرمزی عملا ندارد، اما آزادی در اسلام دارای خطوط قرمزی است، هم برای مردان و هم برای زنان.

 ایشان با بیان این که اسلام خدمت زیادی به زنان کرده است، فرمودند: آنچه در جاهلیت عرب در مورد زنان انجام می شد الان در جاهلیت جدید هم داعشی ها همان کارهای زمان جاهلیت عرب را انجام می دهند.

 معظّم له تأکید فرمودند: اعمال و رفتار زشت و ناپسندی که امروز اینها انجام می دهند اگر انسان توجه کند و به یاد آن روزها بیفتد می فهمد که اسلام چقدر زحمت کشیده و به جامعه زنان خدمت کرده است.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با یادآوری این نکته که رسانه های فاسد و مفسد آسیب های زیادی را متوجه زنان و مردان و جامعه امروزی کرده است، تصریح کردند: امروزه در کمترین زمان ممکن مفاسد اخلاقی و فرهنگی از غرب به درون کشورهای اسلامی وارد می شود و همین مساله آسیب هایی را ایجاد کرده است.

 ایشان افزودند: البته امروزه دنیا با هم مرتبط شده و این دهکده جهانی همان گونه که منافع زیادی دارد می تواند مفاسد زیادی هم داشته باشد؛ ما باید منافع را بگیریم و جلوی مفاسد را هم سد کنیم.

معظّم له درباره رسانه ها نیز تأکید کردند: ما بارها گفته ایم که از هر رسانه و ابزار جدیدی استقبال می کنیم اما باید جلوی آسیب های آن را بگیریم.

 ایشان خاطرنشان کردند: به همین دلیل وظیفه ما در این عصر و زمان خیلی سنگین است؛ یعنی دایره امر به معروف و نهی از منکر در عصر ما وسیع تر از زمان های گذشته شده است و اگر اراده، تصمیم و همت وجود داشته باشد و توکل ما هم به خدا باشد می توان کارهای زیادی انجام داد.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با تقدیر از فعالیت های ارزنده  شهرداری تهران فرمودند: شهرداری تهران به یک نکته توجه کرده که کارهای شهرداری فقط عمران و آبادی فیزیکی شهر و ساختن پل ها و اتوبان نیست .

 ایشان اضافه کردند: ما خوشحالیم که شهرداری تهران عمران و آبادی اخلاق را هم جزو برنامه خودش قرار داده و این مهم است. هر تشکیلاتی در کشور همان گونه که به عمران و آبادی فیزیکی  مادی و صوری می پردازند باید به عمران و آبادی روحی و معنوی و اخلاقی و فرهنگی هم بپردازند.

 ایشان تأکید کردند: اگر این باور در همه نهادهای ما باشد مشکلات خیلی زود حل می شود اما اگر باور ما این باشد که فقط جنبه های اقتصادی و گرانی مردم را حل کنیم و مسئولیت دیگری نداریم، آسیب ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از افراد غرب زده که در تمامی برنامه ها به خوشایند غربی ها نگاه و فکر می کنند، تصریح کردند: بعضی افراد غرب زده هستند که مدام می گویند کاری نکنیم که فردا شبکه های بیگانه به ما ایراد بگیرند!

 ایشان ادامه دادند: این افراد فکر می کنند که هر چه از غرب می آید صحیح است! ما کشوری با سابقه درخشان و استعداد و هوش سرشار و استقلال فرهنگی و دین مترقی و معارف قوی هستیم و دلیل ندارد چشم و گوش بسته دنباله رو دیگران باشیم.

 معظم له تاکید کردند: سروصدایی که در جراید بعد از جریان مسائل مربوط به بانوان در شهرداری تهران ایجاد شد، محصول همان غرب زدگی است و باید خود را از چنین تفکری دور کنیم.

 ایشان با اشاره به دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام، گفتند: وقتی می گوییم جمهوری اسلامی هم جمهوری را باید قبول کنیم و هم اسلامی؛ نه اینکه بگوییم جمهوری را قبول داریم اما اسلامی را قبول نداریم!

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: نکته دیگر این است که شایسته است کارهایی خوب و مؤثری که در شهرداری تهران انجام شده در دیگر شهرها و مناطق کشور نیز عملیاتی شود.

 این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی کافی و مناسب از اقدامات و فعالیت های انجام شده، گفت: اطلاع رسانی کافی و کامل از اقدامات و برنامه ها سبب تقویت و پیشرفت کارتان می شود.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان با بیان توصیه هایی به مدیران زن شهرداری تهران برای موفقیت همه کسانی که در راه خیر گام بر می دارند دعا کردند و فرمودند: سعی کنید بهانه ای دست مخالفین و دشمنان داده نشود.

توضیح این که در ابتدای این دیدار مسئول محترم زنان شهرداری تهران شرح مبسوطی درباره پارک های مخصوص زنان، ورزشگاه های آنها، اقداماتی که برای آزادی زنان زندانی شده و یا کسانی که گرفتار اعتیاد بوده اند، اقداماتی برای پیشگیری از طلاق و متلاشی شدن خانواده ها، اقداماتی برای کارآیی زنان خانه دار، اقداماتی درباره ایتام و خانواده های شهیدان و آزادگان و جانبازان دادند که قابل ملاحظه بود.

برچسب ها :
captcha