مشارکت پانصد میلیون ریالی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در وقف جمعی

مشارکت پانصد میلیون ریالی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در وقف جمعی


یکی از اموری که از انسان باقی می ماند و بعد از فوت هم پرونده اش بسته نمی شود و دائماً برکاتش در عالم برزخ و عالم قیامت به او می رسد مسأله وقف برای موارد نیاز و ضرورت جامعه است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر ایمانیه و جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف و پزشکی استان فارس، با اشاره به موقعیت برجسته این استان در مسائل پزشکی، فرمودند: شیراز در بسیاری از قسمت ها به ویژه مسائل طبابت حرف اول را می زند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جهت مداوا و امور پزشکی به این استان زیاد سفر می کنند و این آبرویی برای شیراز و جمهوری اسلامی است و البته نباید به این موقعیت بسنده کرد بلکه باید روز به روز به فکر پیشرفت و توسعه بیشتر بود.

 معظّم له در ادامه اهمیت وقف در آموزه های دینی را مورد اشاره قرار داده و تصریح کردند: یکی از اموری که از انسان باقی می ماند و بعد از فوت هم پرونده اش بسته نمی شود و دائماً برکاتش در عالم برزخ و عالم قیامت به او می رسد مسأله وقف برای موارد نیاز و ضرورت جامعه است.

 ایشان تصریح فرمودند: موقوفات باید طبق نیات واقفین و در محل خودش انجام شود تا روز به روز اعتماد عمومی به وقف و اوقاف بیشتر شود

 معظّم له افزودند: در مورد وقف جمعی سؤال کردند که آیا می شود به عنوان مثال در ساخت یک بیمارستان که هزینه اش بالاست افراد به صورت دسته جمعی مشارکت کنند و هر کس به اندازه توانش اوراق وقف را خریداری و در این امر خیر مشارکت کند؟ ما عرض کردیم: هیچ مانعی ندارد.

 ایشان تأکید فرمودند: این که کار بزرگ را به وسیله افراد متعدّد انجام می دهند اقدام ارزنده و خوبی است و من یادم هست سابق مسجد جامعی در شیراز ویران شده بود مرحوم آیت الله دستغیب می خواستند آنجا را احیا کنند مردم حتی آجر می خریدند و شرکت می کردند در احیای آن که وقف جمعی بود.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید فرمودند: الان هم برای ساخت بیمارستان هایی که شدیداً مورد نیاز است ان شاءالله برادران و خواهران به مقدار توان شان کمک کنند و این بهترین راه است که خیلی ها می خواهند در وقف شرکت کنند و پول کافی ندارند به اندازه ای که یک زمین و محل را بخرند.

 معظّم له مشارکت در امر خیر وقف و دیگر کارهای خیر را باقیات الصالحات دانستند و تأکید فرمودند: امیدواریم همه در وقف جمعی مشارکت کنند و برای روز قیامت خود زاد و توشه ای تهیه کنند.

گفتنی است، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین با خرید پانصد میلیون ریال اوراق مشارکت وقف در این امر خیر مشارکت کردند.

برچسب ها :
captcha