عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه های دشمنان شبیه معجزه است

عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه های دشمنان شبیه معجزه است


باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد چراکه همه مشکلات قابل حل است و ما مشکلاتی سخت تر از مشکلات کنونی را پشت سر گذاشته ایم و عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه های وحشتناک دشمنان شبیه معجزه است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار دبیرکل و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) توجه به علم را یک اصل مهم در دین مبین اسلام و مکتب تشیّع دانستند.
ایشان با بیان این که تحصیل تمام علومی که نیاز جامعه به آن وابسته است، واجب کفایی به شمار می آید، ابراز داشتند: در دنیای امروز جوامعی که در علوم مختلف پیشرفت داشته اند داعیه حکومت بر همه دنیا را دارند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.
معظّم له با تأکید بر این که هیچ فاصله ای بین حوزه و دانشگاه نمی بینیم، گفت: دشمنان ما همواره اصرار داشته اند که بین دانشگاه و حوزه های علمیه تضاد ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و با پیروزی انقلاب هم ارتجاع سرخ و سیاه را مطرح کردند.
ایشان شرایط فعلی کشور را خطیر، حساس و پیچیده عنوان کرد و فرمودند: از نظر خارجی هر روز دشمنان ما بهانه تازه ای می گیرند و اگر یک مسأله را حل کنیم بهانه ای دیگر می گیرند، امیدواریم مذاکرات به جایی برسد اما نباید مطمئن باشیم و خود را از فریضه های دیگر و وظایفی که در قبال آن داریم غافل کنیم.
معظّم له با بیان این که در داخل نیز مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراوان است، فرمودند: ریشه مشکلات اقتصادی از سویی تحریم ها و فشارهای خارجی و از سویی دیگر اشتباهاتی بود که در گذشته انجام شد و کشور را در یک چالش برد، ان شاءالله که سؤ نیّت نداشته اند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: مشکلاتی نیز از ناحیه خود مردم وجود دارد که متأسفانه برخی بی انصافی می کنند و بی جهت قیمت اجناس را بالا می برند و بر مشکلات اقتصادی می افزایند.
ایشان با تأکید بر این که نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و باید مشکلات اقتصادی را با تدبیر حل کنیم، فرمودند: مشکلات اخلاقی در زمان ما عوامل و سرمنشأهای بسیاری پیدا کرده است،90 درصد ماهواره ها در خوشبینانه ترین فرض دعوت به فساد می کنند و متأسفانه با گسترش فناوری های روز نشر فساد امکان بیشتری پیدا کرده و همین تهدیدی جدّی برای جوامع و خانواده ها است؛ شبهه افکنی دشمنان علیه اصل دین و اعتقادات مذهبی نیز در جای خود قابل بحث است.
ایشان نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب را بسیار هوشمندانه توصیف و تصریح کردند: باید مسائل و مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی را در کنار هم با عزم ملی و مدیریت جهادی حل کنیم.
معظّم له تصریح کردند: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم تا پایان سال بتوانیم نتیجه بگیریم و شعار سال را به واقعیت برسانیم.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی مشکل تورم در کشور را جدی عنوان و اضافه کردند: اگر مسأله هدفمندی و قیمت حامل های انرژی مجلس و دولت به صورت جدا و غیر همزمان مورد اصلاح قرار می گرفت بهتر بود؛ اما به هر حال هیچ چیز در زندگی بن بست ندارد و می توان مشکلات را با اخلاص، درایت و وحدت حل کرد.
ایشان با تأکید بر این که باید جلوی حالت انفعالی و یأس و نا امیدی در جامعه را بگیریم، فرمودند: باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد چراکه همه مشکلات قابل حل است و ما مشکلاتی سخت تر از مشکلات کنونی را پشت سر گذاشته ایم و عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه های وحشتناک دشمنان شبیه معجزه است.
معظّم له خواستار حفظ وحدت نیروهای داخلی شد و با بیان این که من نگران اختلاف جناح ها و گروه ها هستم، ابراز داشتند: در حالی که دشمنان همه را می کوبند باید وحدت داشته باشیم، انصاف نیست که اختلاف داشته باشیم. اختلاف سلیقه ها نباید به جنگ، نزاع و مخالفت تبدیل شود.
ایشان با اشاره به شعار اعتدال، فرمودند: در هر جامعه ای تندروهایی هستند اما اگر اکثریت جامعه به سمت اعتدال بروند تندروها منزوی می شوند و نمی توانند کاری از پیش ببرند و باید در همه مسائل اعتدال داشته باشیم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که همه باید به اصول اسلام پایبند باشند، فرمودند: آنچه تا امروز کشور ما را سرپا نگاه داشته ارزش های دینی و اسلامی بوده است و آنچه ما را در برابر دشمنان حفظ می کند پایبندی به اصول اسلام است.
ایشان ابراز داشتند: آمریکایی ها اگر نیروی مذهبی در جوانان ما نبود بارها به ما حمله کرده بودند، ترس آنها از بسیجیان جان برکف است که از مرگ نمی ترسند، سربازان آمریکایی ها گرفتار بیماری های روانی می شوند و خود کشی می کنند، اما رزمندگان ما این گونه نیستند و باید بیش از پیش باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه را تقویت کرد و اگر در این عرصه ضعف پیدا کنیم آینده ما خطرناک خواهد بود.

برچسب ها :
captcha