توصیه های آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مسئولین محترم راهنمایی و رانندگی کشور

توصیه های آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مسئولین محترم راهنمایی و رانندگی کشور


تخلّف از مقررات راهنمایی اشکال شرعی دارد، رانندگی در حال خواب آلودگی و احساس خطر شرعاً مجاز نیست، سبقت غیر مجاز شرعاً جایز نیست، ما مجاز نیستیم حتی جان خودمان را به خطر بیندازیم تا چه رسد به جان دیگران‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی کشور جناب سردار مؤمنی با اشاره به زحمات پلیس راهنمایی و رانندگی، اظهار کردند: کار شما یک کار کلیدی است و با جان مردم سر و کار دارد.

ایشان افزودند: اگر 10 هزار نفر از آمار کشته ها کم شوند، یعنی برای هر کدام، به فرمایش قرآن کریم، همه مردم دنیا را زنده کرده اید.

معظّم له تصریح کردند: حضور پلیس راهنمایی و رانندگی و عوامل آن در صحنه امسال، بسیار چشمگیر بود و نشان از بسیج کامل و صد درصدی برای حفظ جان مردم می داد که این حضور در صحنه، آبرویی برای جمهوری اسلامی بود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: در زمان های گذشته همچون قبل از انقلاب، این­گونه  حضوری توسط قسمت های مربوط به راهنمایی رانندگی در صحنه وجود نداشت و نشان از اهمیت دادن جمهوری اسلامی به جان مردم است و از نیروهای مردمی نیز برای حفظ جان مردم استفاده می شود.

ایشان افزودند: این حضور فوق العاده در صحنه، محبوبیت خاصی برای راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی در بین مردم ایجاد کرده است و آبرویی ایجاد کرده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: بعد از پایان تعطیلات، حضور خود را برای بازگویی نتایج کم نکنید و بعد از پایان تعطیلات، برای مردم همه چیز را شرح دهید و در جریان بگذارید تا یک فرهنگ سازی مجددی برای آینده انجام شود.

ایشان خاطرنشان کردند: باید کاری انجام دهیم که یک نفر نیز تلف نشود و یک نفر نیز زیاد است و شعار انتخاب شده توسط راهنمایی رانندگی برای امسال نیز جزء اخلاق اسلامی است. آری «گذشت» و «صبوری» از مهم ترین تعلیمات اسلام است.

معظّم له افزودند: زوج های جوان گاه از ما توصیه می خواهند که ایشان را در ابتدای زندگی نصیحت کنیم ما آنها را به سه چیز توصیه می کنیم: اول به گذشت توصیه می کنیم و به آنها می گوییم که حوادث و دعواهای کوچک، مثل بهمن است که ابتدا کوچک است و بعد در مسیر بزرگ می شود. با گذشت، حوادث کوچک را بزرگ نکنید.

ایشان تصریح کردند: امانت و صداقت دیگر توصیه هایی است که به زوج های جوان می کنیم، در امر رانندگی نیز همین گونه است اگر اخلاق اسلامی رعایت شود، نه تصادف می شود، نه این همه پرونده ایجاد می گردد.

ایشان افزودند: برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست که بگویند آمار تصادفات آن در ردیف های اول یا وسط است و از این رو باید کاری کنیم که هم جان مردم و هم آبروی نظام حفظ شود.

ایشان افزودند: تخلّف از مقررات راهنمایی اشکال شرعی دارد، رانندگی در حال خواب آلودگی و احساس خطر شرعاً مجاز نیست، سبقت غیر مجاز شرعاً جایز نیست، ما مجاز نیستیم حتی جان خودمان را به خطر بیندازیم تا چه رسد به جان دیگران.

معظّم له تصریح کردند: به سهم خودم از زحمات شما تشکر می کنم و همراه شدن تعطیلات امسال با برف و سرما، بر سختی کار شما افزود که جای تشکر بیشتر دارد. امیدوارم در سایه لطف پروردگار و عنایات امام زمان موفق باشید.

 
برچسب ها :
captcha