تجلیل آیت الله العظمی مکارم شیرازی از پیشرفت های علمی نظام در شرایط تحریم

تجلیل آیت الله العظمی مکارم شیرازی از پیشرفت های علمی نظام در شرایط تحریم


با وجود تنگناها و تحریم، علوم مختلف در کشور در حال رشد است و دانشمندان ما در چنین شرایطی موفّق به ارسال موجود زنده به فضا می شوند، اگر در سایه اسلام و تربیت دینی حرکت کنیم جهش وار در دنیا جلو خواهیم رفت‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار سردار احمدی مقدم و فرماندهان انتظامی سراسر کشور،  گزارش ارائه شده از سوی فرمانده نیروی انتظامی را قابل تقدیر دانست.

 ایشان در ادامه با اشاره به ماهیّت جمهور اسلامی، تأکید کردند: جمهوریّت، مردمی بودن نظام و اسلامی بودن جنبه دینی آن را نشان می دهد و این دو در کنار هم پیام های بسیاری دارد.

 معظّم له با تأکید بر این که مردم باید در تمام سطوح حکومتی چه مستقیم و چه غیر مستقیم سهیم باشند، تصریح کردند: تمام برنامه ها نیز در کشور باید همگام و همراه با آموزه های دینی باشد و برای درک درست این حکومت باید اسلام را به درستی درک کنیم.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به امتیازات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله نیروی انتظامی بر دیگر نیروهای نظامی دنیا، تأکید کردند: ما امتیازی به نام عقیده و دین داریم که دیگران از این مزیّت بی بهره هستند؛ از این رو هرچه برنامه های دینی و مذهبی بیشتر باشد قوام و اسلامی بودن کشور و نظام پررنگ تر می شود.

 ایشان با تأکید بر این که ارتباط نیروی انتظامی با مردم بیشتر از سایر ارگان ها است، این مهم را نشانه تقویّت بنیه های نظام جمهوری اسلامی ارزیابی کرد.

ایشان در ادامه امنیّت در جوامع بشری را زیربنای تمام فعالیّت ها دانست و تأکید کردند: در مسائل معنوی و عقیدتی نیز انسان باید به گونه ای عمل کند که در درون آرامش پیدا کند.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به گسترش روز افزون برنامه های تخریبی دشمنان، یادآورشدند: بر اثر پیشرفت صنعت و تکنولوژی، رسانه ها گسترش پیدا کرده اند و همه چیز را تحت تسخیر قرار داده اند و متأسفانه بیشترین استفاده از این رسانه ها در مسیر غلط صورت می گیرد و همین سبب ایجاد ناامنی های گسترده می شود.

 ایشان با تأکید بر تقویت بیش از پیش نیروی انتظامی به منظور مقابله با نا امنی ها و مفاسد، فرمودند: نباید در مقابل موج فساد، نا امنی و کارهای خلاف، حالت انفعال به خود بگیریم.

 معظّم له با اشاره به نقشه های شوم دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب بر ضد جمهوری اسلامی و ناکامی آنها در این عرصه، تصریح کردند: اگر در سایه قرآن قرار بگیریم مطمئن هستیم که خداوند مددکار و یاور ما خواهد بود.

 ایشان تربیت دینی را عامل ایجاد تحوّل در جامعه ارزیابی و خاطرنشان کردند: در سایه تعلیمات اسلامی می توان یک جامعه عقب مانده را هم جهش داد تا چه رسد به یک جامعه مستعد و آماده.

 معظّم له با اشاره به استعدادهای کشور، پیشرفت های علمی نظام را تحسین برانگیز خواند و تصریح کردند: با وجود تنگناها و تحریم، علوم مختلف در کشور در حال رشد است و دانشمندان ما در چنین شرایطی موفّق به ارسال موجود زنده به فضا می شوند.

 ایشان افزودند: اگر در سایه اسلام و تربیت دینی حرکت کنیم جهش وار در دنیا جلو خواهیم رفت.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دغدغه های فکری سردمداران آمریکا درباره ایران را نشانه اهمیّت فوق العاده جمهوری اسلامی دانستند.

 ایشان در پایان اظهار داشتند: مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه بخش قابل توجهی از آن به نیروی انتظامی مرتبط است، گرچه برخی اصرار دارند وظایف شما را محدود کنند ولی شما محدود نخواهید شد و امیدواریم در انجام وظایف خود موفق باشید.

برچسب ها :
captcha