تأکید معظّم له بر لزوم گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه در سراسر کشور

تأکید معظّم له بر لزوم گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه در سراسر کشور


افتخار اسلام در علم است؛ در آموزه های دینی و روایات اهل بیت نیز جایگاه خاصی برای جویندگان علم در نظر گرفته شده است در این امر مقدّس بسیار جدّی باشید تا ان شاءالله در نقاط محروم مدارس خوب و آبرومند ساخته بشود و طلاب پرورش پیدا کنند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مسئولین انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه،‌ با ابراز خرسندی از تشکیل این انجمن تأکید کردند: هرچند در جامعه خیّران مدرسه ساز، مسجدساز و خیّرانی برای آزاد کردن زندانیان بیگناه داشتیم، اما این خلاء  برای مدارس علمیه و حوزه های علمیه وجود داشت که الحمدلله با این کار شما، این جای خالی پر می شود.

 ایشان با تأکید بر این که اسلام طرفدار علم و دانش است و نخستین آیاتی که بر پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نازل شده آیات مربوط به علم است، تصریح کردند: هر بدبختی که دامن انسان را می گیرد ناشی از جهل اوست؛ جامعه ای که از علم دور باشد جامعه ای است که غرق در فساد می شود.

 معظّم له با تأکید بر این که بسیاری از مناطق کشور ما با کمبود طلبه و روحانی مواجه است، فرمودند: ما طلبه به اندازه کافی نداریم؛ در تهران بخشی از مساجد امام جماعت ندارند؛ وقتی تهران این طور است وضعیت مناطق محروم معلوم است.

 ایشان با اشاره به این که باید دو سه برابر آنچه تعداد طلاب در حال حاضر هستند طلبه تربیت کنیم، اظهار داشتند: اگر در نقاط مختلف به ویژه مناطق محروم مدارس علمیه و طلاب فعّال باشند مشکلات فرهنگی و دینی مردم نیز کمتر خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که باید حوزه های علمیه روز به روز گسترش پیدا کند تا کار به دست عالمان سپرده شود، تصریح فرمودند: افتخار اسلام در علم است؛ در آموزه های دینی و روایات اهل بیت نیز جایگاه خاصی برای جویندگان علم در نظر گرفته شده است.

 ایشان افزودند: همه چیز این مذهب بر اساس علم است؛‌ بنابراین چه طور می شود که ما اهمیّت ندهیم به کانون های پرورش علم و عالم، مخصوصاً که ما نگاه می کنیم که مخالفان ما چقدر مدرسه می سازند؛ البته کسانی که در آن حوزه ها درس می خوانند غالباً بیسواد و کم سواد هستند.

 معظّم له در بخش پایانی فرمایشات خود با بیان توصیه هایی به حاضران، تأکید فرمودند: در این امر مقدّس بسیار جدّی باشید تا ان شاءالله در نقاط محروم مدارس خوب و آبرومند ساخته شود و طلاب پرورش پیدا کنند؛ ان شاءالله امام زمان(عج) خیر و برکت به شما می دهد و از وجوهات شرعیه هم می توانید استفاده کنید و بدانید این خدمات ذخیره یوم المعاد شما به حساب می آید.

برچسب ها :
captcha