تأکید معظّم له بر لزوم توجّه به عزّت و اقتدار ملّی در مذاکره با غرب

تأکید معظّم له بر لزوم توجّه به عزّت و اقتدار ملّی در مذاکره با غرب


یکی از مسائلی که باید مردم و دولتمردان ما به آن توجّه کنند این است که نباید به خودشان قول دهند که همه مسائل از طریق مذاکره حل می شود؛ از این رو باید در مذاکرات با اقتدار، عزّت و با حفظ مصالح مردم و نظام جلو بروند‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مذاکرات ایران و غرب، فرمودند: این که باید برای حل مشکلات مذاکره کرد یک امر درست است، اما این که تا چه اندازه می توانیم به آنها خوش بین باشیم قابل تأمّل است.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: یکی از مسائلی که باید مردم و دولتمردان ما به آن توجّه کنند این است که نباید به خودشان قول دهند که همه مسائل از طریق مذاکره حل می شود؛ از این رو باید در مذاکرات با اقتدار، عزّت و با حفظ مصالح مردم و نظام جلو بروند.

ایشان افزودند: اگر رییس جمهور آمریکا هم چیزی را امضا کند، کافی نیست و باید به تأیید کنگره این کشور که تحت سیطره صهیونیست ها است نیز برسد و آنها نیز نمی خواهند این مسأله حل شود و می خواهند دائم در منطقه تنش و درگیری باشد.

 ایشان افزودند: ما بعید می دانیم صهیونیست ها اجازه دهند کاری انجام شود، اما به هر حال این مسائل مانع نمی شود که انسان با امید جلو نرود.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مقامات غرب و دولتمردان آمریکایی با تأکید بر این که حیثیت و منافع خود را فدای صهیونیست ها نکنید، فرمودند:‌ تحریم ها برای آنها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است و آنها در حال حاضر دچار مشکل شده اند.

 ایشان ابراز داشتند: امیدواریم خدای متعال تقدیرات حسنه خود را شامل حلّ همه مسلمانان به ویژه ملّت عزیز ایران بکند و کشور از تنگناها نجات یابد.

برچسب ها :
captcha