دولتمردان متناسب با عملکرد طرف مقابل موضع بگیرند

دولتمردان متناسب با عملکرد طرف مقابل موضع بگیرند


شما در برابر حسن نیت دولتمردان ایران که برخی حتی می گفتند زیاده روی شد چه حسن نیتی نشان دادید؟ شما چگونه اعتماد سازی می کنید؟ مثل این که قرار است یک طرف اعتماد سازی کند؟!‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مذاکرات ایران و غرب و آمریکا، فرمودند: تحوّلی در ارتباط ما با آمریکا و اروپایی ها پیدا شده، دولتمردان ما سنگ تمام گذاشتند و این آزمونی برای غرب است که آیا از این امتحان موفق بیرون خواهند آمد یا مردود می شوند؟

 ایشان اظهار داشتند: نشانه ها حاکی است که آنها رو به رفوزگی می روند، ما دست صلح دراز می کنیم اما آنها در مقابل می گویند گزینه نظامی همچنان روی میز است؛ ما این امتیاز بزرگ را دادیم اما آنها می گویند حتی در فکر این نیستیم که تحریم ها را برداریم؛ ما اعتماد سازی می کنیم شما سلب اعتماد سازی می کنید!

معظم له خطاب به غربی ها و دولتمردان آمریکایی گفتند: شما در برابر حسن نیّت دولتمردان ایران که برخی حتی می گفتند زیاده روی شد چه حسن نیتی نشان دادید؟ شما چگونه اعتماد سازی می کنید؟ مثل این که قرار است یک طرف اعتماد سازی کند؟!

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر این که دولتمردان ما باید هوشیار باشند و ببینند تا اینجا که رفته اند طرف مقابل چه می کند، ابراز داشتند: ما امیدواریم آنها مردود نشوند، ما سالیان سال است به دلیل خصومت آمریکایی ها و غربی ها نسبت به آنها بی اعتماد شده ایم، این شما هستید که باید اعتماد سازی کنید.

 معظّم له خطاب به غربی ها فرمودند: اگر می خواهید حرف های خود را ادامه دهید دیوار بی اعتمادی ها محکم تر از سابق می شود؛ ما نسبت به این روند مأیوس نیستیم اما امیدوار هم نیستیم، باید ببینیم آنها چه می کنند و دولتمردان متناسب با آن عمل کنند.

ایشان با تأکید بر این که غربی ها حیثیّت خود را در راه اسرائیل فدا نکنند، افزودند: چقدر می خواهید برای آنها سرمایه گذاری کنید؟ ‌امیدواریم آنها سر عقل بیایند و در گام نخست برای اعتماد سازی بخش مهمّی از تحریم ها را رفع کنند؛‌ شما بدانید اگر می خواهید اسرائیل را راضی کنید محال است، چراکه اسرائیل می خواهد همیشه در منطقه جنگ و درگیری باشد تا آنها در امنیّت باشند، اگر در منطقه صلح باشد برای رژیم صهیونیستی سم است.

ایشان ابراز داشتند: ما ورای این مسائل باید به لطف خدا امیدوار باشیم، دشمنان ما به فضل الهی تاکنون نتوانسته اند کاری علیه ما بکنند، امیدواریم در ادامه نیز نصرت و پیروزی شامل حال ملت ما و همه مسلمانان بشود.

برچسب ها :
captcha