تشتت نیروهای وفادار به انقلاب و اسلام در انتخابات شرعاً جایز نیست

تشتت نیروهای وفادار به انقلاب و اسلام در انتخابات شرعاً جایز نیست


در مورد مساله انتخابات خردادماه، این انتخابات با تمام انتخابات هایی که تاکنون برگزار شده است تفاوت دارد و اگر هوشیار نباشیم ممکن است خدای نکرده آسیب هایی از داخل و خارج متوجه انتخابات باشد.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با تبریک سال جدید و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) این حزب را حزبی خوشنام در نزد مردم ایران دانستند.
ایشان با بیان این که مردم ما غالبا از کلمه حزب گریزان هستند، تصریح کردند: مؤتلفه به نام حزب در بین مردم قبول و پذیرفته شده و حساسیت های مربوط به حزب در خصوص این تشکل و حزب نیست و این مساله نیز به دلیل شناخت مردم از اعضای اصلی حزب است که افراد مذهبی، انقلابی و امتحان پس داده هستند و امیدواریم شما همچنان در این مسیر گام بردارید.
ایشان خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر این که تنها روی مسائل سیاسی متمرکز نشوید، تصریح کردند: در حاضر حاضر مشکلات فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد و همه می دانند که دولت حساسیت چندانی به مسائل فرهنگی ندارد و تساهل و تسامح را در مسائل مذهبی و فرهنگی شاهد هستیم و متاسفانه بر اثر این علت و علل دیگر از جمله گسترش رسانه فاسد خارجی شاهد گسترش مفاسد اخلاقی هستیم و وضعیت فرهنگی کشور در شأن جمهوری اسلامی نیست.
معظم له با تاکید بر این که ماهیت اسلامیت نظام در حال حاضر با توجه به شیوع مفاسد در حال تهدید شدن است، فرمودند: افزایش آمارهای طلاق آن هم چند ماه بعد از ازدواج تکان دهنده است و نشان می دهد بنیان خانواده در حال متزلزل شدن است. پایین آمدن سن اعتیاد و بعضی از مفاسد اقتصادی هشداری به همه ماست.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: حزب مؤتلفه اسلامی باید بیش از پیش روی این مساله تکیه و توجه کند، رسیدگی به مسائل مربوط به جوانان و بانوان نیز امری بسیار مطلوب است که باید بیش از پیش گسترش یابد.
ایشان با تاکید بر این که دشمن به دنبال ضربه زدن به اصل نظام از طریق گسترش مفاسد اخلاقی و فرهنگی است، بیان داشتند: هر گونه ضربه در این عرصه، ضربه به اصل نظام است؛ از این رو باید حساسیت های لازم را مورد توجه قرار داد.
معظم له در ادامه به مساله انتخابات خردادماه اشاره کرده و فرمودند: این انتخابات با تمام انتخابات هایی که تاکنون برگزار شده است تفاوت دارد و اگر هوشیار نباشیم ممکن است خدای نکرده آسیب هایی از داخل و خارج متوجه انتخابات باشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر این که حضور پرشور مردم در انتخابات موضوعیت دارد و همه باید در صحنه حاضر شوند، اظهار داشتند: برای تحقق این مهم نباید تنگ نظری نشان داد و همان گونه که رهبر بزرگوار انقلاب تاکید کردند باید افرادی که معتقد به انقلاب و نظام هستند ولو اینکه سلیقه آنان موافق ما نیست را دعوت به حضور کرد.
ایشان حضور مردم در انتخابات را نشانه اعتقاد آنان به نظام دانسته و فرمودند: در حاضر حاضر مردم در شرایط فشار اقتصادی هستند و قیمت ها به صورت لجام گسیخته در حال افزایش است و آمارهایی که داده می شود گاهی با مسامحه است.
معظم له تاکید کردند: در چنین شرایطی باید برای حل مشکلات به مردم امید داد تا حضور پرشوری در صحنه داشته باشند، البته افراد باید به صورت منطقی و نه تبلیغاتی به مردم امید دهند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که تشتت و تفرقه نیروهای معتقد به انقلاب قطعا مضر و خطرناک است، فرمودند: نتیجه تفرقه و تشتت نیروهای وفادار به انقلاب جز شکست آنها و پیروزی افرادی که امتحان خوبی نداده اند نخواهد بود؛ اگر کسانی حاضر به ائتلاف نباشند و اظهار و ابراز تدین و وفاداری به انقلاب هم بکنند باید از آنها تعجب کرد.
ایشان بیان داشتند: پخش آرا باعث شکست می شود و با قداست و تقوا سازگار نیست، برخی از مسائل بسیار روشن است و همه باید به آن توجه کنند؛ تقوای دینی ایجاب می کند که به این مساله توجه کنیم، مگر خدایی ناکرده روی هوی و هوس و نظرات و منافع شخصی می خواهیم کار کنیم.
معظم له تشتت نیروهای وفادار به انقلاب را غیر شرعی دانسته و تاکید کردند: شرعا تشتت جایز نیست و باید آنهایی که معتقد به انقلاب و نظام هستند در این خصوص تامل و تدبر کنند.
ایشان افزودند: البته باید با نظرخواهی سراغ افراد خوش سابقه و با سابقه بروند و شاخصه ها را مدنظر داشته باشند، هیچ مانعی ندارد روی یک نفر توافق کنند و سایرین بازوی او باشند و در حل مشکلات همکاری کنند.
معظم له یکی دیگر از آسیب های انتخابات را حرکت به سوی فرهنگ غرب دانسته و فرمودند: در غرب برای کسب رای دست به هر اقدامی می زنند، اما ما نباید برای جلب آرای گروه های منحرف دست به هر اقدامی بزنیم.
ایشان بیان کردند: نباید فرهنگ ما در عرصه انتخابات، فرهنگ غربی و وعده های توخالی و عوام فریبی باشد؛ باید اصول اسلامی در تبلیغات و برنامه ها و هزینه ها رعایت شود و افراد مراعات این مسائل را بکنند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حرکت در مسیر اسلام را رمز موفقیت دانسته و فرمودند: هرکجا ما از اصول اسلامی فاصله گرفته ایم دچار مشکل شده و ضربه خورده ایم و بدانیم و چنانچه در مسیر حرکت کنیم خداوند ما را یاری خواهد کرد.

captcha