پاسخگویی به احکام از طریق پیام کوتاه به زبانهای فرانسه، روسی و  آذری

پاسخگویی به احکام از طریق پیام کوتاه به زبانهای فرانسه، روسی و آذری


‌ ‌ در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای گسترش خدمات سامانه پیام کوتاه ، پاسخگوئی به سوالات شرعی مقلدین معظم له به زبانهای فرانسه، روسی و آذری آغاز شد‌

در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای گسترش خدمات سامانه پیام کوتاه، پاسخگوئی به سوالات شرعی مقلدین به زبانهای فرانسه، روسی و آذری آغاز شد؛ لازم به ذکر است تا پیش از این پاسخگوئی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو انجام می شد.

بنا به گزارش مسؤول سامانه پیام کوتاه  دفتر معظم له در سال جاری به حدود دویست هزار سوال پاسخ داده شده است. که این تعداد تقریبا برابر با کل سوالات دریافتی در سال گذشته می باشد به صورتی که در این ایام در هر روز به حدود 3000 تا 4000 سوال پاسخ داده می شود و با توجه به تخصصی بودن فعالیت سامانه، ودقت نظر کارشناسان این بخش سعی بر این است که طبق برنامه زمانبندی شده در کمتر از 24 ساعت پاسخ سؤالات ارسال شود.

او در ادامه افزود: مقلدان معظم له در ایران می‌توانند با ارسال سوالات شرعی خود از طریق پیام کوتاه به شماره «10000100» (از سراسر کشور بدون نیاز به پیش شماره) حداکثر ظرف مدت 24 ساعت جواب را دریافت نمایند؛ و مقلدان معظم له در خارج از کشور که با زبان فارسی آشنائی ندارند می توانند سوالات خود را به زبان‌های عربی، انگلیسی، روسی، فرانسه، آذری و اردو به شماره «9373006220» با پیش شماره «0098» ارسال کنند.

از دیگر خدمات این سامانه ارسال آخرین نظرات فقهی معظم له برای اعضاء می باشد که علاقه مندان به عضویت در ایران برای استفاده از این بخش از خدمات می‌توانند عدد 10000100 را به این سامانه(10000100) ارسال نمایند و مقلدان خارج از کشور می‌توانند عدد 110 را با ذکر زبان مورد نظر به شماره 9373006220 با پیش شماره 0098 ارسال نمایند.

وی در پایان افزود:  مقلدین محترم توجه داشته باشند؛ در هر پیام بیش از یک سوال ارسال نکرده و در صورت امکان سوالات خود را با حروف فارسی ارسال نمایند.

از مطرح نمودن سوالاتی که در حوزه احکام عملی نیست و یا جنبه ضروری ندارد اجتناب نمایند و تا قبل از دریافت جواب سوال، سوال جدیدی ارسال نکنند.

 

برچسب ها :
captcha