عید غدیر مبارک

عید غدیر مبارک


‌ ‌   الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیرالمومنین ‌ والائمة المعصومین علیهم السلام ‌  ‌

 روز غدیر، روز تاجگذاری امیرالمومنین علی علیه السلام و نصب آن حضرت به ولایت عهدی رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، از اعیاد بزرگ اسلامی است و پیام تبریک حضوری برخی در آن واقعه تاریخی راه را بر مدعیان بدعت بودن ! این عید در اسلام بسته است.

حدیث غدیر سند ثبت این عید بزرگ است و از آن زمان که بهانه جویان بهانه جویی را آغاز کردند ، هنوز که هنوز است اعقاب همان شجره خود را درمسیر کتمان اصل این حدیث به تعب می افکنند؛ گاه دلالت آنرا منکرند و گاه به تواتر سند آن چنگ میکشند، ولی چه سود که خورشید را با پرده اوهام و خیالات باطله و تعصبات کور نمی توان پوشاند. آنچه علمای اهل سنت در منابع علمی خود از صحابه و تابعین نقل کرده اند راهی جز تصریح به صحت حدیث غدیر برایشان باقی نگذاشته ! و به نظم کشیدن این حدیث در طی قرون متوالی زینت بخش دیوان شاعران و ادیبان بوده است.

احتجاجات یادگاران پیامبر(ص) درحدیث ثقلین، یعنی شخص مولا و صدیقه طاهره و و فرزندان آندو حسن و حسین،(علیهم السلام) به این حدیث - گذشته از استدلالات دوست و دشمن به این واقعه- راه انکار را برایشان مسدود کرده؛ چاره ای جز توجیه و تاویل و ایجاد شبهه در معنای مولا ندیده اند، غافل از اینکه گذشته از قرینه های متصل و منفصل تعیین کننده معنای مولا در حدیث غدیر، معنای لغوی و اصطلاحی آن در دید مفسران و محدثان امری واضح است، و معنای این واژه در بیان پیامبر صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام مهر تایید و حسن ختامی است بر آن.

بخش سوالات شیعی پایگاه اینترنتی مدرسة الامام امیرالمومنین علیه السلام فرصت را مغتنم شمرده و این عید بزرگ را به تمامی شیعیان و موالیان آن حضرت تبریک و تهنیت می گوید.

امید که  در زمره شیعیان حقیقی آن حضرت قرار بگیریم.

برچسب ها :
captcha