پیام معظم له به مناسبت نیمه شعبان

پیام معظم له به مناسبت نیمه شعبان


آیت الله العظمی مکارم شیرازی طی پیامی ولادت حضرت ولیعصر(عج) را به عموم مسلمانان، بالاخص شیعیان جهان تبریک گفتند، متن پیام بدین شرح است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

روز ظهور پایه گذار حکومت جهانى صالحان، روز نیمه شعبان، روز طلوع خورشید مصلح جهانى از افق شهر سامرّا یعنى روز میلاد مسعود حضرت مهدى صاحب الزمان (عجل الله تعالى فرجه الشریف) را به همه برادران و خواهران عزیز و همه مسلمانان جهان به خصوص پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) صمیمانه تبریک عرض مى کنم; تبریکى همراه با آرزوى ارتباط و پیوند معنوى با آن بزرگوار و هدایت تحت عنایات خاصه آن حضرت.

به یقین هر قدر فضاى جهان بر اثر جنایات و ظلم و بیدادگرى ابرقدرت هاى مستکبر، تیره و تارتر مى شود و مفاسد اخلاقى و اجتماعى که جزئى از برنامه هاى استعمارى آنهاست، بیشتر مى گردد، توجّه پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و مشتاقان ظهورش به آن مصلح بزرگ و منجى جهانى بیشتر مى گردد و به شوق دیدار او خود را هر روز پاک تر، متحدتر، آگاه تر و آماده تر مى سازند و این است معنا و مفهوم انتظارِ ظهور.

و در اینجا لازم مى دانم بر امور زیر تأکید کنم:

1. سزاوار است جشن هاى میلاد نیمه شعبان دور از اسراف و تبذیر صورت گیرد و اضافات به شیعیان محروم آن حضرت اختصاص یابد.

2. در این ایام باید اطلاع رسانى درباره ویژگى ها و اهداف و برنامه هاى آن حضرت بیشتر شود و سطح آگاهى مردم بالاتر رود تا دشمنان آن مصلح جهانى نتوانند با شبهه افکنى در افکار علاقه مندانش خللى وارد کند.

3. لازم است همه برادران و خواهران عزیز مراقب باشند در دام سه گروه نیفتند: خرافاتیانى که سبب دور شدن اندیشمندان از این ظهور بزرگ مى شود، و همچنین سوداگران نفاق و دجالانى که با ادعاهاى دروغین تشرف و گرفتن پیام از آن حضرت، گروهى از ساده دلان را دور خود جمع مى کنند و به اندوختن ثروت و اشباع شهوات خود مى پردازند و نیز دشمنان نفوذى که مراسم جشن آن حضرت را با انواع گناهان آلوده مى کنند تا بدین وسیله عقاید مذهبى مردم را سست و بهانه به دست دشمنان کج اندیش بدهند.

سربلندى و سعادت همه شما عزیزان را تحت لواى عنایات آن حضرت از خداوند مسئلت دارم.

1386/06/05

برچسب ها :
captcha