بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت سالگرد قیام 19 دی

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت سالگرد قیام 19 دی


تبعید آقایان به نفع ما تمام شد، چون افراد را به جایی تبعید می کردند که موج انقلاب به آنجا نرسیده بود و علما موج انقلاب را به آن شهرها می بردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی روز شنبه در ابتدای درس خارج فقه خود، با اشاره به فداکاری‌های مردم ایران به ویژه قیام نوزده دی مردم قم فرمودند: این انقلاب را ارزان به دست نیاورده‌ایم که ارزان از دست بدهیم.

تنها راهی که بهتر دانستند حضور در بیت مراجع و اساتید حوزه بود.
 معظم له یکی از اشتباهات فاحش رژیم گذشته را تبعید علمای قم به سایر شهرهای کشور عنوان کردند و افزودند: تبعید آقایان به نفع ما تمام شد، چون افراد را به جایی تبعید می‌کردند که موج انقلاب به آنجا نرسیده بود و علما موج انقلاب را به آن شهرها می‌بردند.
 ایشان با اشاره به وضعیت کشور با گذشت 25 سال از پیروزی انقلاب فرمودند: الحمدالله امروز با ابهت تمام در دنیا سخن می‌گوییم. بدانید قضاوت ما که در داخل کشور هستیم، با کسانی که در خارج هستند‌ متفاوت است. نگاه ما به بعضی از اختلافات و حرکت‌های ایزایی مخالفین است و فکر می‌کنیم انقلاب ضعیف شده است، اما افرادی که در خارج از ایران هستند می‌گویند، جمهوری اسلامی ابهت خاصی در تمام دنیا دارد؛ دوستان به آن می‌نازند و دشمنان می‌ترسند و تمام توطئه‌ها هم به خاطر همین وحشت است.
 معظم له همچنین تأکید کردند: ما باید کاری کنیم که نتیجه زحمات ایثارگران، جانبازان و شهدا از بین نرود، این انقلاب را ارزان به دست نیاوردیم که ارزان از دست بدهیم. نسل‌های جدید را با ارزش‌ها بیشتر آشنا و کاستی‌هایی که قطعاً وجود دارد را برطرف کنیم. با فداکاری و ایستادگی از انقلاب دفاع کنیم تا به صاحب اصلی آن امام عصر ـ عج ـ تحویل داده شود.
 ایشان در پایان با مد نظر قرار دادن توطئه‌های دشمنان و محاصره بودن ایران، افزودند: ما در بسیاری از موارد در محاصره اقتصادی هستیم، هر جا به دنبال یک شریک اقتصادی باشیم، امریکایی‌ها جلوگیری می‌کنند. با این همه مخالفت‌ها، وقتی وضعیت ایران را بررسی می‌کنیم، به حمدالله از تمام کشورهای همسایه بهتر است گرچه نباید قانع باشیم و تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار بگیریم.

برچسب ها :
captcha