پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیۀ خواهران و حوزۀ علمیۀ جامعه الزهرا سلام الله علیها

پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیۀ خواهران و حوزۀ علمیۀ جامعه الزهرا سلام الله علیها


إنَّ المَلائكَةَ لَتَضَعُ أجنِحَتَها لِطالِبِ العِلمِ حَتّى يَطَأ عَلَيها ، رِضىً بِهِ‌

بسم الله الرحمن الرحیم
وصلّی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین

قال رسول الله صلّی الله علیه وآله وسلّم: إنَّ المَلائكَةَ لَتَضَعُ أجنِحَتَها لِطالِبِ العِلمِ حَتّى يَطَأ عَلَيها ، رِضىً بِهِ

به‌جاست در ابتدا، حلول ماه ربیع الاول ماه منسوب به سرچشمه هدایت انسان ها حضرت ختمی مرتبت را به همه جویندگان و علم آموزان عزیز در آغاز سال تحصیلی جدید تبریک عرض نمایم و امیدوارم سال تحصیلی پیش رو سالی پربرکت همراه با پیشرفت علمی و توفیقات معنوی باشد. و همۀ اساتید معظم و طلاب محترم در کسب علم و فضیلت، موفق باشند.

مدح علم و عالمان علاوه بر آیات کریمه قرآن مجید در روایات نورانی اهل بیت علیهم السلام نیز به صورت متواتر و با مضامین عالی آمده است و این کرامت و فضیلت در نگاه دین مبین، اختصاصی به مردان ندارد، بلکه برای نوع بشر از زن و مرد است؛ دانش است که شخصیت انسان را می‌سازد و روح او را تعالی می بخشد.

جمعیت چشمگیر زنان جامعه و اثرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف از زندگی زناشویی و تربیت فرزندان تا حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و علمی و به‌خصوص رشد و گسترش آن در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست، و به موازات آن، خطرات فکری، فرهنگی، عقیدتی و رفتاری فزونی یافته و اقتضا می‌کند که هدایت، راهنمایی و تبلیغ در این زمینه‌ها نیز رشد مضاعفی پیدا نماید.

این جانب ضمن توصیه به جدیت و پشتکار خواهران محترمه طلبه در این مجموعه علمی نسبت به فراگیری دروس حوزوی، از ایشان، توجه به فضای کنونی جامعه و تلاش برای آشنا و علاقه‌مند کردن دختران و زنان این مرز و بوم به وظایف شرعی و تبیین آموزه‌های نورانی اسلام و رفتار شایسته و هدایت به سبک زندگی صحیح و اسلامی را خواستارم.

باید توجه داشت هدف عالی و نهایی، تربیت انسان‌هاست. البته شرط آن، حرکت در خودسازی و تربیت خویشتن است و در کنار آن باید با دلسوزی به هدایت و کمک به دیگران پرداخت.

در خاتمه از همه دست اندرکاران و متولیان این مراسم تشکر کرده و امیدوارم تلاش‌های انجام شده در این مرکز علمی و سایر مراکز علمی، اسباب رضایت حضرت صاحب العصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم نموده و خداوند عزّ وجلّ به لطف و کرم خویش، آن را قبول فرماید.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
قم ـ ناصر مکارم شیرازی

captcha