بیانیه دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان ‌های افراطی و تکفیری در محکومیت حادثه تروریستی زاهدان

بیانیه دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان ‌های افراطی و تکفیری در محکومیت حادثه تروریستی زاهدان


حادثه تروریستی زاهدان و شهادت تعدادی از فرزندان این سرزمین که خالصانه در راه حفظ امنیت ایران اسلامی جان خود را فدا نمودند، بار دیگر نشان داد تفکر تکفیر و ترور، تنها حربه ی مزدورانی است که به دنبال ایجاد ناامنی و تفرقه در میان امت اسلامی هستند. این حادثه که به دست عوامل کوردل ترویستی-تکفیری با انگیزه ایجاد تفرقه قومی و مذهبی صورت گرفت، اهمیت مقابله با افراط گرایی را در حوزه های امنیتی و فرهنگی بیش از پیش نشان داد.‌

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ – آل عمران، 169

افراط گرایی و تکفیر یکی از انحرافاتی است که پیامبر اکرم اسلام(صلی الله علیه وآله) بارها نسبت به آن هشدار داده و مسلمانان را از آن برحذر داشته است. عبدالله بن مسعود از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند که ایشان فرمودند: هَلَکَ المُتَنَطِّعوُن؛ کسانی که در دین افراط و تندروی می کنند، هلاک خواهند شد. (صحیح مسلم، روایت 2670)

از صدر اسلام تاکنون افراط گرایی بیشترین ضربه را به دین مبین اسلام وارد کرده است که نتیجه آن تفرقه میان مسلمانان و کشته شدن هزاران انسان بی گناه بوده است.

در عصر حاضر نیز جمود فکری و برداشت های افراطی و تکفیری از متون دینی توسط برخی جریان های مدعی اسلام، موجب شده است تا این گروه ‎ها به ابزاری برای نفوذ قدرت های استکباری در کشورهای مسلمان و تضعیف امت اسلامی تبدیل شوند.

این گروهک ها همیشه با شعار واهی عدالت خواهی و ظلم ستیزی به دنبال ایجاد مقبولیت و مشروعیت برای اقدامات جنایتکارانه خود بوده اند. اما مزدورانی که وابستگی آنها به کشورهای استکباری و دشمنان اسلام و مسلمین بیش از پیش آشکار شده است، چگونه فریاد ظلم ستیزی برمی آورند.

کسانی که بلندگوی آنها رسانه هایی است که دشمنی آنها با اسلام و مسلمین آشکار است و دائماً بر طبل تفرقه در میان امت اسلامی می کوبند. مزدورانی که نشان داده اند برخلاف شعارهای به ظاهر اسلامی خود تنها شیوه آنها در برابر مخالفان خود، حتی نسبت به کسانی که از مذهب و طایفه خودشان باشند، قتل و کشتار است.

اقدامات تروریستی این جریان های منحرف، همیشه در راستای اهداف دشمنان اسلام بوده و باعث شده تا چهره ای خشونت آمیز از دین اسلام در اذهان مردم جهان به وجود آید.

حادثه تروریستی زاهدان و شهادت تعدادی از فرزندان این سرزمین که خالصانه در راه حفظ امنیت ایران اسلامی جان خود را فدا نمودند، بار دیگر نشان داد تفکر تکفیر و ترور، تنهاحربه ی مزدورانی است که به دنبال ایجاد ناامنی و تفرقه در میان امت اسلامی هستند. این حادثه که به دست عوامل کوردل ترویستی-تکفیری با انگیزه ایجاد تفرقه قومی و مذهبی صورت گرفت، اهمیت مقابله با افراط گرایی را در حوزه های امنیتی و فرهنگی بیش از پیش نشان داد.

همچنین این فاجعه وظیفه علمای شیعه و سنی را در مقابله ی با افکار افراطی و تکفیری مضاعف می نماید تا با روشنگری و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) جوانان را از افتادن به دام جریان های تروریستی و منحرف بازدارند و ضمن تاکید بر حفظ وحدت میان اقوام و مذاهب اسلامی، ارتباط خود را با نسل جوان بیش از پیش عمیق تر نمایند و پاسخگوی سؤالات و شبهاتی که از سوی اینگونه جریان ها در سطح جامعه طرح می شود، باشند تا جوانانی که به دنبال حقیقت اسلام و معارف آن هستند، فریب شعارهای به ظاهر دینی گروهک هایی که دستشان آغشته به خون صدها نفر از مردم مظلوم مسلمان است، را نخورند.

دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با محکومیت این اقدام تروریستی، شهادت و جراحت تعدادی از سربازان جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شهداء، علوّ درجات و برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری
25 بهمن ماه 1397

captcha