مسلمانان مظلوم میانمار فراموش نشوند

مسلمانان مظلوم میانمار فراموش نشوند


یکی از دستوراتی که در روایات زیادی به آن دستور داده شده، حمایت از مظلوم است. ما باید حامی مظلوم باشیم ولو غیر مسلمان در حالی که این ها برادر مسلمان ما هستند. تصاویری که مطبوعات از این ها منتشر می سازند نشان می دهد که زن و بچه و پیر و جوان با چه فلاکتی از موانع عبور می کنند تا خودشان را به یک جای امن و امانی برسانند، واقعا باعث ناراحتی است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با مسولین هلال احمر، فرمودند: واقعیت این است که مسلمانان میانمار نباید فراموش بشوند چون مشکل آن ها هنوز حل نشده است. در داخل میانمار مشکل جانی دارد در بیرون آواره شده اند.

معظم له افزودند: اگر منتظر دفاع محافل جهانی باشیم که دفاع نمی کنند، آنها نگاه می کنند که کجا منافعشان در خطر است در آنجا ورود می کنند هر جا منافعشان در خطر نباشد ولو افراد مظلوم باشند و مظلوم ترین مردم دنیا باشند برای آنها تفاوتی ندارد. ولی ما مسلمان ها باید دست به دست هم بدهیم. این ها برادر دینی ما هستند ما مسئولیت داریم. کشورهای اسلامی عددشان زیاد است اگر دست به دست هم بدهند هم از نظر سیاسی می توانند مشکل را حل کنند یا کم کنند و هم از نظر اقتصادی می توانند. اگر دیگران بی تفاوتند ما بی تفاوت در مقابل هم نباشیم.

ایشان تأکید کردند: یکی از دستوراتی که در روایات زیادی به آن دستور داده شده، حمایت از مظلوم است. ما باید حامی مظلوم باشیم ولو غیر مسلمان در حالی که این ها برادر مسلمان ما هستند. تصاویری که مطبوعات از این ها منتشر می سازند نشان می دهد که زن و بچه و پیر و جوان با چه فلاکتی از موانع عبور می کنند تا خودشان را به یک جای امن و امانی برسانند، واقعا باعث ناراحتی است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات آوارگان میانمار، فرمودند: من می گویم اگر انسان یک ذره وجدان انسانی داشته باشد، وضع این ها را ببیند ناراحت می شود. من امیدوارم ان شاء الله دیگران هم کمک کنند و دست به دست هم بدهند. قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. این قطره ها به هم ضمیمه شود و ان شاء الله مشکل این ها را حل کنند. آوارگان مشکلی دارند، آنهایی که مجاور آنجا هستند مشکلاتی دارند. سیاست مداران از نظر سیاسی و اقتصادی مسائل را به طور جدی دنبال کنند. هلال احمر باید فعال باشد. مردم هم باید کاملاً فعال باشند و پشت هلال احمر را خالی نکنند. توان هلال احمر هم در حدی است و همه باید کمک کنند که بلکه این ها نجات پیدا کنند.

معظم له در پایان گفتند: از شما هم تشکر می کنم که در این راه مشغول فعالیت هستید و ان شاء الله رحمان بتوانید گام موثری بردارید.

ضمنا مبلغ یکصد میلیون تومان به عنوان کمک به مسلمانان میانمار به مسئولین هلال احمر تحویل دادند.                              

captcha