انتشار نرم افزار اندروید «وجوهات شرعیه»

انتشار نرم افزار اندروید «وجوهات شرعیه»


در قدمی دیگر پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له اقدام به تولید نرم افزار همراه با محتوای مرتبط با مسائل و احکام وجوهات شرعیه کرده است تا گامی موثر در راستای تسهیل مقلدین ایشان، برداشته باشد.‌

توجه به مسائل شرعی و تدین و تعبد به آن، متدینین را بر آن داشته است که نسبت به پرداخت وجوهات شرعیه التزام داشته باشند؛ به همین جهت دسترسی به مراجع عظام و یا دفاتر و نمایندگان ایشان به این منظور دغدغه همیشگی آنان بوده است.
در این راستا مراجع عظام تقلید، جهت تسهیل اینگونه خدمات به استفاده از فن آوری های روز نگاه ویژه ای داشته اند.
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله همیشه در استفاده از فن آوری های روز پیشرو بوده است و از سالهای گذشته با استفاده از پرداخت های بانکی، دستگاه های pos ، پرداخت آنلاین وجوهات، درگاه پرداخت بانکی و USSD، مقلدین را در این زمینه یاری کرده است.
در قدمی دیگر پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له اقدام به تولید نرم افزار همراه با محتوای مرتبط با مسائل و احکام وجوهات شرعیه کرده است تا گامی موثر در راستای تسهیل مقلدین ایشان، برداشته باشد.

امکانات ارائه شده در این نرم افزار عبارتند از:
ارائه احکام مربوط به وجوهات شرعیه به تفکیک رساله توضیح المسائل و استفتائات جدید
ارائه کتاب: خمس پشتوانه استقلال بیت المال تألیف معظم له درباره فلسفه وجوب خمس در قالب کتاب
گزارشی از مصرف وجوهات شرعیه و معرفی مراکز و مؤسسات مرتبط آن
تولید و ارائه اینفوگرافی احکام مربوط به وجوهات شرعیه به منظور سهولت دسترسی مقلدین به احکام شرعی
آدرس دفاتر معظم له به همراه قابلیت تماس با آنها به منظور سهولت در محاسبه وجوهات شرعی
ارائه درگاه پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی از بستر امن پایگاه اطلاع رسانی
نگهداری سوابق تراکنش ها به همراه قابلیت تکرار آن
صدور رسید الکترونیکی پرداخت وجوهات و نگهداری سوابق
ثبت مشخصات فردی به منظور قابلیت دریافت رسید الکترونیکی و رسید ممهور از طریق پست

معرفی امکانات نرم افزار:
1- راهنمای استفاده از منوها: در زمان استفاده اولیه از نرم افزار این راهنما نمایش داده می شود.
2- احکام مرتبط با وجوهات شرعیه در منوهای داخلی با قابلیت جستجو و فیلتر کردن احکام به تفکیک رساله و استفتائات در اختیار کابران قرار داده شده است.
3- اینفوگرافی احکام (نمایش تصویری و درختواره ای شقوق مختلف وجوب وجوهات شرعیه)، به منظور فهم بهتر و دسترسی سریع تر به وظائف شرعیه مخاطبان تولید شده و در نرم افزار قرار گرفته است.
4- به منظور ارائه مطالب غنی، کتاب: خمس پشتوانه مالی بیت المال تألیف معظم له تحت عنوان فلسفه پرداخت خمس به صورت کتاب و با قابلیت تورق صفحات و فهرست موضوعات آن در نرم افزار ارائه شده است.
5- موارد مصرف وجوهات و مؤسساتی که در این زمینه فعالیت می کنند در این نرم افزار معرفی شده اند. همچنین تصاویری از امور عمرانی در مناطق دورافتاده، به منظور آگاهی مقلدین در آلبوم تصاویر نمایش داده شده است.
6- به منظور فعال سازی قابلیت پرداخت وجوهات لازم است تا اطلاعات فردی در بخش مربوطه وارد گردد. همچنین راهنمای ورود اطلاعات نیز در صفحه ورود اطلاعات فردی وجود دارد.
7- آدرس دفاتر معظم له به منظور اطلاع مخاطبان برای تماس و یا مراجعه حضوری درباره محاسبه وجوهات شرعیه در نرم افزار قرارداده شده است که کاربر با انتخاب و نگه داشتن دفتر مورد نظر به صفحه تماس منتقل می شود.
8- در صفحه پرداخت وجوهات، می توانید نام شخصی که وجوهات وی را پرداخت می کنید بنویسید و نوع وجه را انتخاب نمایید. در اینصورت پیش نمایش قبض پرداختی برای تأیید و انتقال به صفحه پرداخت نمایش داده می شود و پس از پرداخت موفقیت آمیز وجه، نیز قبض تأیید پرداخت به نمایش در می آید.
9- سوابق تراکنش با قابلیت مشاهده قبض پرداختی و همچنین تکرار آنها در اختیار کاربران قرارگرفته است. به منظور تکرار تراکنش کافیست بر روی تراکنش مد نظر انگشت خود را نگه دارید. همچنین قبض مربوط به وجوه پرداختی قابلیت اشتراک گذاری با دیگران یا نگهداری در نرم افزار های اشتراک گذاری را داراست.
10- به منظور سهولت دسترسی مقلدین به مبلغ و میزان فطریه و کفارات در ماه مبارک رمضان، قابلیت دریافت مبلغ مذکور به صورت آنلاین از آخرین مبلغ اعلام شده توسط معظم له در نرم افزار قرار داده شده است. لذا برای استفاده از این قابلیت می بایست اتصال به اینترنت وجود داشته باشد.

جهت دریافت نرم افزار کلیک کنید.

جهت مشاهده سایر نرم افزارها کلیک کنید.

captcha