بیانیه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت آزادی موصل

بیانیه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت آزادی موصل


سقوط فضاحت بار دولت خود خواندۀ داعش، درس عبرتی است برای همه کسانی که خیال‌های خام برای دنیای اسلام در سر می پرورانند و مزدورانی را از سراسر جهان برای تجزیه کشورهای اسلامی بسیج می کنند‌

سقوط دولت بی بنیاد داعش را به همه حق طلبان جهان تبریک می گوییم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِينًا (الفتح: 1)

بحمدالله آخرین سنگرهای گروه خرافی و جانی تکفیری های داعش در موصل فرو ریخت و همگی رهسپار عدم شدند.

آزادی موصل دومین شهر بزرگ عراق یک رویداد کوچک نبود! استعمار با آوردن مزدورانی از سراسر دنیا و تشکیل دولت خرافی داعش می خواست غده سرطانی دیگری در قلمرو اسلام بکارد تا یک تهدید همیشگی برای کل منطقه باشد و از این طریق از کشورهای اسلامی منطقه باج بگیرد و منافع نامشروع خود را گسترش دهد. فتوای مرجعیت در تشکیل «الحشد الشعبی = بسیج مردمی» سرنوشت دولت پوشالی داعش و حمایت‌های پنهان و پیدای آن را با همکاری نیروی های مسلح شجاع عراق رقم زد.

این فتوا که در ادامۀ فتوای امام راحل (قدس سره) در تشکیل بسیج مردمی ایران بود یک حماسه تاریخی محسوب می شد و خاری در چشم دشمنان اسلام است، امیدواریم که إن‌شاء‌الله الحشد الشعبی همچنان سپری برای دفاع از امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق در کنار نیروی های مسلح باقی بماند و هرگز از وظایف تعریف شده اش باز نماند!

سقوط فضاحت بار دولت خود خواندۀ داعش، درس عبرتی است برای همه کسانی که خیال‌های خام برای دنیای اسلام در سر می پرورانند و مزدورانی را از سراسر جهان برای تجزیه کشورهای اسلامی بسیج می کنند.

آزادی موصل و سقوط دولت بی بنیاد داعش را به مرجعیت معظم نجف و همۀ دولتمردان عراق و مردم مسلمان آن کشور و نیروهای مسلح و همۀ حق طلبان و آزادی خواهان جهان تبریک می گوییم. و من الله التوفیق

برچسب ها :
captcha